Názory čitateľov


Názory k článku:
Elektromobily môžu spôsobiť lokálne problémy s dodávkami elektriny

23. 4. 2017   Jozef Danis
treba postavit viac atomových elektrární kvoli elektromobilom, aby tupci mohli povedat aké je to ekologické.
24. 4. 2017   anonym
Atómové elektrárne určite patria k tým ekologickejším variantam výroby elektriny.
22. 4. 2017   classic chess
To je podobné, ako s extrémnym triedením odpadu. To čo zostáva ako netriediteľný odpad, je súčasne nespaliteľným odpadom a spaľovne majú problém.
22. 4. 2017   Lolo
Elektrotechnici ezoterici, vedia o tomto probleme davno.
Vo vychodnych koloniach EU, sa to riesi tak, ze sa bude platit astronomicke ciastky nie za odobratu elektricku energiu, lebo ta je lacna, ale za rezevovany vykon u distributora.
Tento rezervovany vykon mnohonasobne prekracuje cenu odobratej elektrickej energie.
V podstate dnes uz ani niesu podstatne elektromery, pre domacnosti a RD, pretoze len za istice 3x 32A zaplatime nasobne viac, za rezervovany vykon, ako skutocnu cenu odobratej el. energie.
Je to uplne chore a imbecilne nastavene, pretoze ak by v skutocnosti malo byt podla smernic EU presne vyjadrene len to, co domacnost, alebo akykolvek spotrebitel odobere, tak by malo existovat cosi, co neexistuje, teda nie forma platby za rezervovany odber, ale len presne vyjadrena suma za konkretnu kWh, alebo MWh odobratu a predplateny pausal na typ rezervovaneho vykonu a pri neodobrati objemu, by pausal neprecerpany, za dane obdobie proste prepadol.
Najlepsie to maju vyriesene v krajinach, kde su elektromerne a aj plynomerne, ci vodomerne systemy vyriesene kreditnym sposobom. Napriklad v GB.
Tak je presne vyjadrena cena za kWh, ktora nieje a neztahuje sa na osobu a registrovany elektromer, plynomer, ci vodomer, funguje na drobaky, alebo stieracie karticky z kodom.
Nikto nepotrebuje nejaku registraciu odberneho miesta, alebo podobne chobotiny. Kto chce odoberat, hodi drobak, alebo si kupi kredit a ma energiu.
Len velkoodberne miesta, ako su tovarne, alebo agropriemysel, aby nemusel zamestnavat hadzacov minci, ma odberne miesta pausalne registrovane.
V Slovakistane by dostribucia, usetrila v 5 milionovej krajine, kde vcera znamena zajtra, miliony nakladov na odpocty, najma v rekreacnych oblastiach, alebo bytovych domoch, keby kazdy mal aspon elektromer na kredit.
(Správa je zverejniteľná z
pohľadu obchodného tajomstva)
www.urso.gov.sk...
Hybridne systemy dialkovej spravy, by ale vyrazne oslabili dobroserov ekologickych, ktorym by vyrazne zhorsilo moznosti tlacit na pilu elektromobility, pretoze v pripade prevalenia sa problemu individualneho nabijania elektromobilov, by cely humbuk bol len prd vo vetre, oproti realnym problemom, ktore este len nastanu.
22. 4. 2017   palo
ako je možné, že tam to existuje a u nás nie? akože doteraz nemali problém? a ako oni chudáci dokážu dopredu vedieť aká bude spotreba bez zmlúv a paušálov ako u nás. vybaviť prípojku elektriny k rd je 3 dni dovolenky, projekty, revízie, výkopy, folie a nervy v riti. potom to isté voda a to isté plyn,a ke´d nejde na silvestra 22 hodín prúd, iba preto, že neexistuje montér od zse s kľúčom od trafostanice, tak sa nič nestalo.žiadne odskodnenie,veselý nový rok a zabudnite
23. 4. 2017   Lolo
Je to preto, ze vo vychodnych koloniach EU, dobre veci pre blaho ovcana, su prilis progresivne a prilis by oslabili moznosti kradnutia legalnej konstitucnej kleptokracie.
Ja som nahodou v GB chvilku bol a pripojka v stodole, kde som parkoval karavan, po vhodeni drobnych, ozila po asi 10 rokoch.
U nas nemozna predstava, ze by zriadene odberne miesto existovalo bez platby desat rokov a po vhodeni drobnych by ozilo.
22. 4. 2017   Blind Man
Kúpiť elektromobil môže len človek čo má hlavu plnú pilín.
23. 4. 2017   apoliticky
za to ty mas hlavu plnu pilin uz teraz !...pretoze keby si rozmyslal, takuto sprostost nenapises !!...Elektromobil je buducnost a terajsie spalovacie haraburdy patria do muzea ! ...pri elektromobile v podstate nepotrebujes servis, je to bezudrzbove auto...ziadna vymena oleja, filtrov, sviecok, klinovych remenov, ci brzdovej alebo chladiacej kavapaliny, ziadne piesty, vacky, hriadele, chladice a podobne muzejne bludy ! ...Nic...pre cloveka neskutocne usetrene naklady na servis a starosti s tym!... navyse dojazd elektromobilov sa bude len zvysovat aj na tisice kilometrov na jedno nabitie...ale u spalovacich muzejnych haraburd co teraz jazdia a je jednoi aka je to znacka su to haraburdy...zvysova nie dojazdu mozne nebude ! ...uvazuj hlupacik!
23. 4. 2017   Blind Man
A čo baterky ako často ich budeš musieť vymieňať? Vydržia kapacitne aspoň 5 rokov? Ešte človek nič nevymyslel, aby to bolo bez údržbové. Zdá sa, že nie všetko si do dôsledku domyslel!
23. 4. 2017   simon
kazdopadne je to cistejsi spôsob(áno údržba je minimálna a batérie znižujú kapacitu ale nieje to dramatické, čiže prejdeš menej, možno sa ti trochu zvýšia náklady časom na uchovávanie energie...dačia v garáži tiež nestúpa na cene). SPotreba energie stupa a aj keby neboli elektromobily, tak by sa muselo investovat do prenosovej sustavy. VB moze mat problemi, nejaká iná krajina nemusí, lebo sa pripraví. Aj vo VB sa pripravia(investujú do prípojných miest), len niekto tu medzi riadkami prečítal, že elektromobil ako koncept je vlastne zlý. Neviem ako k tomu človek dôjde, musí byť veľmi domýšľavý.
23. 4. 2017   Lolo
Koncept elektromobilu a elektromobility nieje zly, ale ma to svoje vazne nedostatky a aj svoje tieniste stranky.
V prvom rade je to cena.
V bohatych krajinach, budu robit na elektromobily casom stale vatsie dotacie a subvencie, pre ovcanov, inak sa elektromobilita nerozsiri rychlo. Stym bude pravdepodobne spojena aj infrastruktura sieti a nabijania.
V chudobnych krajinach a koloniach EU, budu zavadzat resrikcie a poplatky na existujujuce motorove veozidla so spalujucimi motormi, takze financna zataz donuti ludi ku nakupom elektromobilov, bez ohladu na cenu.
Druhy problem je stale kilometricka cena. Teda cena, za kazdy prejdeny kilometer.
Tato cena sa pocita tak, ze sa spocitaju vsetky naklady a cena nadobudacia vozidla, aj palivo a odpocita sa pri predaji z tejto sumy cena predaja a vydeli sa poctom prejdenych km. /pocitaju sa vsetky realne naklady, PZP, havarijne, STK, servis, spotrebny material a dokonca naklady na parkovanie, poplatky spojene z prevadzkou vozidla, teda cestna dan, myto a dialnicne znamky, servis a pneu/ U elektromobilu, ale stale cena vychadza v mnohonasobku, ceny vozidla, so spalovacim motorom.
A to je problem, ktory vo vychodnych koloniach nevyriesi nic, len peniaze, ktore sa nejakym sposobom musia vytiahnut z ludi. A tu su dve alternativy. Bud na to ludia peniaze najdu, alebo nebudu jazdit.
Riesit ci je elektromobil dobry, alebo zly, je bezpredmetne. Vsetko je len otazka penazi.
1/1