Názory čitateľov


Názory k článku:
Viete šoférovať ekonomicky? Tipy a triky, ako ušetriť

1. 3. 2017   peto166
to s tym radenim, to je taka matovicovina ze az!!! kto ma rad svoje auto, tak nieco take rozhodne robit nebude, pokial uz nejde na "vypary" a pumpa je este daleko!!!
17. 2. 2017   Jockey
Lolo suhlas.
Najvacsia polozka, ktora vstupuje do ekonomiky prevadzky nie je spotreba, ale nadobudacia cena auta.
Ako najvyhodnejsie riesenie sa ukazuje dobre, kvalitne a pomerne velke zhruba 5-7 rocne benzinove auto prerobene na LPG... :)
25. 2. 2017   Lolo
No aj to je velmi polemicke, ohladom prevadzky LPG, lebo pokial sa nerobi na takom vozidle vysoky rocny najazd km, aspon okolo 50.000 a viac, tak to nevychadza moc lacno.
Dalsi problem je, ze tlakova skuska na LPG nadrz, je platna len 10 rokov a potom sa musi vymenit, alebo aspon preklepat na nadrzi skuska, hydrotest z demontazou a montazou, vyjde skoro tolko, kolko stoji nadrz nova, ak sa vobec da zohnat.
Zaujimavejsie je mat CNG, ale opat je tu problem z tankovanim, lebo v BA je jedna pumpa a v celom Slovakistane asi tak tri. Domace plnenie CNG, je dobre pre firmy, ak maju plnicku a to sa oplati skor pre nejaku dorucovaciu sluzbu, alebo pre taxi. Obcan, alebo otrok, ktory vyuziva auto relativne malo, pod 20.000 km rocne, tak mu vychadza najlepsie nejake starsie velkoobjemove nedownsizovane auto, bez turba, na benzin.
Nemalo by byt prilis exoticke, ale ani prilis luxusne.
Ako optimalny pomer cena vykon, ak je clovek viac zrucny, ako sikovny na peniaze, su najma europske modely.
Najvyssiu kvalitu doporucujem napriklad R*R do ceny 8000 eur, alebo starsi Bently, mne vsak vzdy vychadzali najlepsie BMW a Mercedes.
Stary dobry silver shadow, na nakupy do Lidlu uplne postacuje, je vsak dobre mat garaz.
suchen.mobile.d...
Tomu by svedcil aj LPG, je to 12 valcovy klasicky motor a splynovac Lovato, alebo jednobodovy vstrek LPG je aj z nadrzou do 1000 eur dobra investicia.
Je to netypicke auto, je pohodlnejsie ako octavia a vemi pohodlne, napriek tomu, ze je z roku 73
Prevadzkove naklady vychadzaju na 1/3 noveho dnesneho auta z domacej produkcie. Kilometricka cena sa pohybuje, aj napriek velkej spotrebe, na cca 1/2 max 2/3 ceny noveho auta. Horsie sa snim parkuje. Ale vobec nie tak blbo, ako z obludou typu SUV a podobnymi kravinami. Dat si tam parkovaciu kameru, je otazka 20eur.
Bentley je viac sik, ale blbo sa zhana z volantom na lavej strane..
suchen.mobile.d...
Je pohodlnejsi a najma menej napadny.
Menej excentrickym ekonomicky jazdiacim vodicom ale nemozem zamlcat BMW radu 750, je to velmi lacny variant, ktory stlaci kilometricku hodnotu na menej ako 1/2 ceny jedneho kilometra, oproti dnesnym autam.
Je to kus poctivej Germanskej techniky, ale narocny na samoservis doma, motory niesu veterany, ako u R-R a pod.
Ale zasa popravde nieje to neriesitelne, len to chce mat viac heverov a motor sa da vybrat von za weekend a aj nahosit naspat.
Ja to vobec nemyslim ako vtip.
15. 2. 2017   Pietro
Lolo, dobrý príspevok, výška spotreby sa odzrkadľuje aj od hustoty premávky, voľakedy som robil Brno za 2-2,5Hod.priemernú spotrebu som mával okolo 7L. dneska idem tú istú cestu 3-3,5hod a spotreba mi vychádza tiež okolo 7L.lebo niekedy miesto toho aby som išiel tak sa vlečiem,alebo stojím, priemerná rýchlosť na dlhšie trasy sa znížila.
15. 2. 2017   Lolo
Dakujem Pietro.
Ale ja si myslim, ze ako stary a prachnivy starec, ze vobec nieje dolezita hustota premavky, ani spotreba vozidla, ale stale najpodstatnejsia polozka, je celkova suma, za prejdeny kilometer.
Tam su totiz priepastne rozdiely, ktore si takmer nikto neuvedomuje, najma ten co malo jazdi a aj ked si kupi nove auto a zhnije mu, nevie si spocitat ze ked napriklad za totality kupil MBcko, ktore ma v garazi a za cca 30 rokov najazdil 20.000 km, tak kilometricka hodnota bude strasna, vzhladom na vsetku udrzbu, PZP, STK,EK atd. Argument jediny, ktory obstoji, ze tam vymenu oleja typu M6AD spravi za 10 eur aj z filtrom, je sice pekna, ale kilometricka hodnota to nepusti z ceny prejdeneho kilometra. Stale sa musi delit tych dnes uz neexistujucich zdevalvovanych 70.000KCS na 20.000 km plus benal a anabex.
Tu je potom uplne jedno, ako rychlo, vzhladom na hustotu premavky, alebo ako pomaly spravi MB skoda napr. BA-Brno, lebo je to irelevantny udaj, nakolko dosiahnut MPR 130Km-h je pri 120km vzdialenosti mozne len kratkodobo, inak sa prehreje motor.
Podobne to plati o vseliakych downsize autach, typu Daewoo Matiz, fobia HTP, hyudai getz 1,1 a pod.
Ich osudom su mestske preprdania a nie hltanie km na dialniciach.
Tie auta umieraju po kratkom case na problemy motorov, ktore sice maju nejaku homologaciu, ale dialnice ich zabijaju.
15. 2. 2017   Lolo
Cena kilometricka vozidla, sa vypocitava tak, ze vsetky naklady ktore stalo vozidlo, vratane servisu, ND, poplatkov za parkovanie, PZP, pripoistenie a vsetko spotrebovane palivo v case prevadzky vozidla sa spocitaju a odrata sa hodnota, ktoru sme dostali niekde v kovosrote, alebo bazare. Tato hodnota sa vydeli poctom prejdenych km v case prevadzky vozidla, od jeho nadobudnutia, po jeho ukoncenie prevadzky u nas.
To je realna cena, ktoru nas stoji kazdy prejdeny km v realnom cisle, ktore niekoho moze aj zaskocit, ale to je ekonomia a matematika realnych cisel, cey to nejde vlak.
Je potom zaujimave sa pozriet na cisla, ktore nas stala 10 rocna prevadzka BMW 750, nadobudnuta v germanii pred 10 rokmi za 2000eur a po prihlaseni bez debilnych poplatkov za vykon, zozrala na kazdych 100km 10 litrov benalu a najazdila 200000km, na rozdiel od fobie, ktora urobila ten isty kilometricky vykon, pri cca 2/3 spotrebe, ale stala na jeden prevadzkovy kilometer o 1/4 viac, ako to pazrave a odporne luxusne BMW nalozene v kozi.. A nieje to len tym, ze stala viac ako 2x tolko co to BMW, ale cely cas sa nabaloval na tu plechovku servis a problemy, ktore stare olietane germanske auto nemalo.
Nestaci len ekonomicky soferovat, teda viest motorove vozidlo usporne, ale aj mat vozidlo, ktore zodpoveda prijmovym moznostiam jeho vlastnika a pouzivatela.
Starsie ojazdene auto, ktore ma stocene km, predne v bazare, ako takmer nove, je uplne jedno, ako je vedene ekonomicky, alebo ako usporne sa snim jazdi, po case cena oprav a udrzby, prekona kilometricku hodnotu prejazdeneho paliva.
Auto, ktore bude stat vatsinu casu na verejnej komunikacii v spoplatnenom parkovacom rezime, pre CPckara znamena, ze za za dva roky sa preparkuje cela nadobudacia cena auta.
Takze auto vlastne len odstavenim, bude 2x drahsie, ako bola nadobudacia cena vraku, aj pri predpoklade, ze nabeha len 500km v ramci nutneho vykonu sluzby na nakupy, a vlastnu jazdu po opravy a STK.
Napriklad ale su ludia, ktory maju uplne iny ekonomicky nahlad na vec, lebo ak si kupili z penazi nadmerneho odpoctu DPH a vystavby socialnej ubytovne Bonaparte bugatti veyron, tak riesia skor ako ekonomicku prevadzku vozidla, opravy laku, od dobroprajnych ovcanov, ked sa on obtru invalidnym vozikom, ked im parkuje ZTP dement na ich vyhradenom fleku.
Keby ludia mali len take vozidla, ako im vystacuje ich prijem, tak by sme sice vyzerali, co sa vozoveho parku tyka, asi ako Rumunsko, UA, alebo RF, ale aspon by sme neboli tolo zauverovany, za kurvitok plne plechovky, ktore an zapade od nas, povazuju za low cost motokary, medzi indickymi a cinskymi modelmi.
1/1