ČSOB - VARIO Hypotéka (HBCSOB)

Názory čitateľov
10. 2. 2010   Jofo
Chceme si vziat hypoteku na novy byt v sume 83500€, co je 45% z ceny noveho bytu. Developer nam ponukol hypotekarne uvery od 3 bank s nasledovnymi urokmi: VUB fix1rok - 4,64,
fix 5 rokov - 4,94
SLSP fix 1rok - 5,29
fix 3 roky - 5,99
CSOB fix 1 rok - 5,45
fix 3 roky - 5,20
Bolo nam povedane ze to su vyhodne urokove sadzby a v pripade individualneho vybavovania lepsie nedostaneme.
Spolocny cisty mesacny prijem mame 2900€ a mame 3 deti.
Chcem sa spytat, ci su to naozaj take vyhodne urokove sadzby ?
Na ake obdobie sa oplati fixovat ?
10. 2. 2010   radik
Jofo, ohľadom úrokových sadzbie len toľko - pokiaľ by si to vybavoval mimo developera, nedostal by si ani horšie sadzby - podľa toho, čo vidím, jedná sa o štandart, pričom moji klienti majú ešte lepšie (SLSP dostal klient s príjmom 1.300 Eur a 2 detmi 5,09% pri ročnej fixácii a 5,29 pri 3- ročnej, vo VUB mám teraz u klienta s príjmom 1.700 eur výnimku na 4,64 pri 5 ročnej fixácii, ČSOB na výnimku 4,65 pri 3 ročnej fixácii...). Fixácia je však už horšia vec - vieš, ak poctivo pracuje poradca s klientom, tak veľmi dobre pozná klientov vzťah k riziku a hlavne sa snaží urobiť taký finančný plán, ktorý eliminuje nevhodné situácie pri splácaní úverov v súvislosti so zmenou úrokovej sadzby. Pokiaľ ti tieto služby nevie ponúknuť developer, aj keď ti predáva úver, tak potom si musíš buď nájsť finančného poradcu, alebo večer dať si pivko a porozmýšľať, čo je pre teba lepšie - každoročný adrenalínový šport pri dátume obnovy sadzby alebo istota na určitú dobu, avšak pri vyššej splátke. V prípade potreby finsluzby@gmail.com
3. 1. 2019   georgekennethloaninvestment@gmail.com
Som Sophia Arise. Chcem dať spoľahlivé svedectvo o tom, ako som dostal pôžičku prostredníctvom KREDITNÉ INVESTÍCIE GEORGE KENNETH. Mám pôžičku vo výške 58000 eur. POZNÁMKA: Ak máte záujem o získanie pôžičky, obráťte sa na VIA EMAIL: georgekennethloanin vestment@gmail.com
10. 2. 2010   Majka
Jofo udaje od Developera su už staré. Napríklad banka SLSP pri ročnom fix -4,59
Vývoj v bankovom sektore sa mení . Dôležité je to mať pod kontrolov.
Pokiaľ chceš mať presné info. potrebujem viac údajov o Vás s manželkou.
Podľa rejtingu klientov sa tvorí úroková sadzba.
Čo sa tíka fixácie, pri týchto urokoch je dobre fixovať na dlhšiu dobu pokiaľ nechcete
predčasne vyplácať uver.
V prípade záujmu kontakt na :majka8691@azet.sk Moje služby su besplatné.
10. 2. 2010   skúsenosť
Tiež sa prikláňam k Majkinmu názoru,že ponuka developera je zastaralá.Napríklad pri objeme úveru 83 500 v SLSP získavaš zľavu na úrokovej sadzbe -0,7% na celú dobu splácania úveru,čo je v konečnom vyčíslení slušná úspora.No ak napríklad chceš využiť napojenie úroku na euribor,je dosť možné,že sa dostaneš,pri Tvojej bonite ,aj pod 4%,ale to je nie je na rozhovor na verejnom fóre.Ak môžem bezplatne poslúžiť,poprosím kontakt na najlepsiuver@gmail. com.Držím palce pri správnej voľbe.
28. 1. 2010   Michal K.
Zdravim, .. mam hypoteku vCSOB, a potreboval by som v ramci krizy, poziadat banku o posunutie splatok o 3-6 mesiacov (s tym, ze sa mi ta doba posunie ...) ... je takato moznost ?
28. 1. 2010   radik
odporúčam ísť do nahjbližšej pobočky banky - radšej skôr ako neskôr...
28. 1. 2010   anonym
Mam to v plane, len som chcel vediet s cim mozem pocitat ...,
28. 1. 2010   skúsenosť
Posunutie splátok asi banka nedovolí,skôr Vám umožní odklad splátky istiny,ale úroky bude žiadať zaplatiť.Prípadne Vám umožní predĺžiť dobu splatnosti a tým Vám výška splátky klesne,ovšem táto alternatíva závisí aj od Vášho veku ( max splácanie do 65 roku života )To všetko je však závislé od vašej platobnej disciplíny,nesmú byť omeškané splátky.Ale sú aj výnimky,len to je na diskusiu priamo v banke.Držím palce
28. 1. 2010   radik
súhlas, asi nejak tak, otázka je len v rovine, či budete chcieť získať štátnu podporu alebo nie
29. 1. 2010   Michal K.
Ide mi len o cas, kedy si najdem druhu robotu. Splatkovu disciplinu mam dobru. Kedze nebudem mat pracu, (ostava mi iba zivnost, kde prijem nepresahuje ani zivotne minimum) a manzelka ide na matersku, by mi moznost posunu splatok napr. o 3 mesiace pomohla ... Splacam hypo uz 3 roky .. a uroky v splatke su stale vysoke .. takze moc velku pomoc mi to nespravi .. :( ... Dalsi uver na splacenie inych splatok si brat nechcem.... Aj tak dakujem za Vase nazory ... Ak by som v banke nieco zistitl, dam vediet ...
29. 1. 2010   Michal K.
Predbezne mi povedali, ze je moznost odsunutia splatok max. na 6 mes. .. Stretnutie s pani z CSOB mam v pondelok, tak som zvedavy ... Zatial tolko info
29. 1. 2010   skúsenosť
Príspevok bol zrušený administrátorom
29. 1. 2010   radik
Ak sa pani vyjadrila takto, potom to asi nie je riešenie - všeobecne síce banky umožňujú odklad splácania, ale len istiny, čo znamená pri 3 ročnom splácaní úver znamená zníženie splátky max. cca o 20% pri 30 ročnom úvery, zostatok sú totiž úroky. Osobne to vidím len na 2 možnosti:
- pokúsiť sa dostať do štátneho programu - tam musia byť splnené určité podmienky
- prejsť s úverom do inej banky - je možné klesnúť so splátkou o cca 20 - 30%, ale na druhej strane ten prechod by som realizoval len vtedy, ak by Ste sa zamestnal.
Nepoznám celkovo Vašu situáciu, preto sa v tejto veci ťažko vyjadruje, stále odporúčam však najprv diskusiu na pobočke, v prípade potreby mail na mňa nájdete na stránke.
29. 1. 2010   radik
jasné, treba si dať pozor na prechod do druhej banky - veď je to riešenie len v situácii, ak sa zachová schopnosť splácať úver :-D - stále je to až druhoradé riešenie v tomto prípade, všetko záleží na stretnutí v banke
1. 2. 2010   Michal K.
Takze result dnesneho stretnutia:
CSOB ponuka dve moznosti odsunutia splatok. Odsunutie splatok na max. 6 mesiacov (tato moznost je mozna iba raz za obdobie splacania) a to celu splatku alebo iba splatku istiny. Treba vsak podat ziadost, ktora vyjde na cca 50 EUR. Dalej si tie odlozene splatky vratia bud navysenym splatky na zostavajuce obdobie alebo predlzit splacanie o to obdobie. Taaakze .. ziadost je podana .. uvidime.
1. 2. 2010   radik
ak budú ochotný odložiť splácanie celej splátky na 6 mesiacov a potom rozpustiť ich do splátok celého úveru, tak to bude super a pravdepodobne najlepšie riešenie
1. 2. 2010   erika
aj ja by som chcela tak placat
20. 2. 2010   Michal K.
Takze ako som dopadol ... banka mi schvalila odklad splatok 6 mesiacov. Posunuli mi dobu splacania hypoteky o spominanych 6 mesiacov, ale zvysila sa mi splatka o uroky z urokov zostatku istiny za 6 mesiacov. Predlzenie splatnosti hypoteky z 19 na 29 rokov mi neschvalili z dovodu, ze som zobral 100 perc. hypoteku a cena nehnutenosti je nizsia ako som bral hypoteku. Ale som spokojny ... i ked na ukor splatky ... :)
20. 2. 2010   radik
principiálne je to super, aj keď zamietnutie nepredĺženia doby splácania je prekvapujúce - ale aj tak gratulujem
3. 1. 2019   georgekennethloaninvestment@gmail.com
Som Sophia Arise. Chcem dať spoľahlivé svedectvo o tom, ako som dostal pôžičku prostredníctvom KREDITNÉ INVESTÍCIE GEORGE KENNETH. Mám pôžičku vo výške 58000 eur. POZNÁMKA: Ak máte záujem o získanie pôžičky, obráťte sa na VIA EMAIL: georgekennethloanin vestment@gmail.com
27. 10. 2008   anonym
Mame hypoteku od CSOB. Brali sme od banky 100% hypo na 950 000 a dali nam urok 6,02% s tym ze ked sa dlzna suma znizi na 70% znizi sa aj urok (lebo 100% hypoteka je drahsia ako 70%). Po roku sme tam vlozili 360 000, cim sme znizili hypoteku pod 70%. Ale urok isiel na 7,2%... Na treti rok mame urok 8%... Dlzna suma je 500 000, ostava nam 12 rokov a urok pravdepodobne porastie. Rizikovi nie sme lebo mame s manzelom dobre a pravidelne platy, nemame deti. Je normalne mat 8% urok pri dlznej sume 500 000 z povodnych 950 000? Prosim poradte co s touto "vyhodnou" hypotekou... Mame hotovost cca 150 000 ktoru sme chceli zas vlozit k vyrociu ale mam dojem ze sa to vobec neoplati lebo ziadne vyhody z toho nemame (vid ked sme vlozili 360 000)...
27. 10. 2008   radik
V prvom rade si musíte uvedomiť, ako funguje úroková sadzby hypotéky - pri žiadosti o úver každý klient dostáva úrok, ktorý je zložený zo základnej marže + obchodnej prirážky a rizikovej prirážky - bez ohľadu na to, že robíte mimoriadne splátky, riziková a obchodná prirážka zostáva nezmenená, aj keď dôjde k zvýšeniu hodnoty zabezpečenia. Nevidím síce do Vášho úveru a nepoznám všetky veci na to, aby som sa vyjadril, či banka je vo vzťahu k Vám férová, 8% je však aj na súčasnú situáciu pomerne abnormálny, ak vezme, že v inej banke by Ste aj pri horšom ratingu dostali max. okolo 6%. V prípade potreby finsluzby@gmail.com
27. 10. 2008   Tom
Rado vam urcite pomoze.. hypo na 8% p.a., to je riadna kuleha
28. 1. 2010   Majka8691@azet.sk
každá banka má viacej produktov , samozrejme aj iné úrokové sadzby. Dnes mať
8% na klasickú hypo je nekorektné už od banky,treba zmenu.V prípade záujmu
poprosím tel. na :Majka8691@azet.sk
29. 1. 2010   skúsenosť
Dajte pozor na prechod do inej banky,v konečnom dôsledku to pre Vás môže byť oveľa väčšia strata aj napriek nižším úrokom o cca 2%.Ak nie som zrozumiteľný,kľudne napíšte na najlepsiuver@gmail. com,rád pomôžem ak budem vedieť :-)
30. 6. 2008   Jirka
Zdravim panove a damy, mam dotaz tykajici se možnosti poskytnuti hypoteky urcene k nakupu nemovitosti na Slovenskem uzemi. Chtel bych se zeptat, jestli existuje moznost pro obcana Ceske Republiky vzit si na Slovensku hypoteku za ucelem koupi nemovitosti na Slovenskem uzemi a v jake vysi a za jakych podminek by to bylo. Ja i moje pritelkyne pracujeme v polsku. A nas spolecny vydelek presahuje 70 000,- Sk. Nevite kam bych se mohl se svoji zadosti obratit? Protoze momentalne nemam moc cas objizdet na Slovensku pobocku po pobocce, tak bych se chtel napred poptat tady. Diky za pripadne rady i komentare. Muj kontaktni email: jiri.blaho1@seznam. cz
30. 6. 2008   radik
Občan akéhokoľvek štátu EU môže pokiaľ vie vydokladovať príjmy (v niektorých bankách aj bez dokladovania príjmov) čerpať hypotekárny úver na kúpu nehnuteľnosti na území Slovenskej republiky. Otázka vzniká len vo výške prefinancovania, ktorá sa pohybuje zatiaľ na úrovni 70%. V prípade potreby finsluzby@gmail.com
3. 1. 2019   georgekennethloaninvestment@gmail.com
Som Sophia Arise. Chcem dať spoľahlivé svedectvo o tom, ako som dostal pôžičku prostredníctvom KREDITNÉ INVESTÍCIE GEORGE KENNETH. Mám pôžičku vo výške 58000 eur. POZNÁMKA: Ak máte záujem o získanie pôžičky, obráťte sa na VIA EMAIL: georgekennethloanin vestment@gmail.com
23. 4. 2010   halajova@inmail.sk
Najlepsie by bolo ak by si sa spojiol s financnym poradcom, ktory obeha vsetky& banky a vypracuje ti plan je to bezplatna sluzba ak budes chciet dam ti kontakt.
halajova@inmail .sk
17. 3. 2008   Maťa
Neviete mi niekto poradiť? Vybavujem si hypotéku. Pri predkladaní príjmu banke sa mi stala taká vec, že môj manžel je živnostník a živnosť má od 1.6.2007. Daňové priznanie má teda za pol roka a taktiež príjem ma za pol roka. Pani v banke mi najskôr prislúbila že príjem sa mi rozpočíta na tých šesť mesiacov. Teraz už tesne pred podaním žiadosti mi povedala že mi ho zrejme rozrátajú na 12 mesiacov. Čo sa mi zdá dosť nefér a navyše aj dosť nelogické, ked´že príjem mal za polrok. S tým sa mi samozrejme zmení úroková sadza a aj roky splácania úveru. Dosť ma to znechutilo. Majú právo rozrátať príjem za pol roka na 12 mesiacov?
17. 3. 2008   radik
Maťa, takto sa postupuje aj v iných bankách, nie len v ČSOB. Neviem síce, o akej úrokovej sadzbe píšeš, ale vždy existuje riešenie, samozrejme, záleží len od ochoty ho hľadať.
17. 3. 2008   Maťa
Vraj záleži od schvaľovateľa v banke. Jeden mi to môže uznať a druhý nie. Tá úroková sadzba sa mi zmení z 5.02 % na 5,29 %. Čo nie je zas až také závratne, ale mali ma na to upozorniť asi trochu skôr a nie až pri podpise žiadosti. Predtým ma ubezpečovali o inom.
21. 2. 2010   samo
Caute .poradi mi niekto,co je to ta fixacia mam hypouver na 5 rokov z CSOBvzal som si 900 000sk.Mozem k vyrociu podpisania zmluvy ,ak samozrejme budem mat hotovost aj peniaze ,alebo otazku polozim inak oplati sa mi to ? dakujem
21. 2. 2010   radik
Fixácia je doba, na ktorú ti banka garantuje úrokovú sadzbu a to, či sa ti vyplatí na výročie fixácie vyplatiť úver záleží od toho, či vieš s peniazmi robiť a ich zhodnotiť. Napr. ak by si povedzme tých 900.000 pred rokom investoval do niektorých fondov, mal by si zhodnotenie 50 - 200%, t.j. aj po odrátaní daní a vyplatení úveru by ti stále ešte niečo ostalo. V prípade potreby finsluzby@gmail.com
17. 3. 2008   radik
Ale ešte predsa jedna vec v súvislosti s právom - banka ti môže, ale nemusí dať pôžičku na základe svojich obchodných podmienok. Ak chceš, tak popíš na finsluzby@gmail.com
17. 3. 2008   radik
Ale ešte predsa jedna vec v súvislosti s právom - banka ti môže, ale nemusí dať pôžičku na základe svojich obchodných podmienok. Ak chceš, tak popíš na finsluzby@gmail.com
17. 3. 2008   Maťa
Nakoniec mi teda uznali ten príjem za polrok, nerozrátali mi to na 12 mesiacov. Aj tak si myslím že to schvaľujú tak ako sa im to hodí. Dúfam že to už pôjde hladko.
1. 4. 2008   KUKO
A čo robil ten prví polrok? Pokiaľ bol riadne zamestnaný tak to má v DP ak nie tak smola a právo rozrátať to určite majú a podľa mojich info tak to robí väčšina bánk ;o)
30. 6. 2008   jirka
Zdravim panove a damy, mam dotaz tykajici se možnosti poskytnuti hypoteky urcene k nakupu nemovitosti na Slovenskem uzemi. Chtel bych se zeptat, jestli existuje moznost pro obcana Ceske Republiky vzit si na Slovensku hypoteku za ucelem koupi nemovitosti na Slovenskem uzemi a v jake vysi a za jakych podminek by to bylo. Ja i moje pritelkyne pracujeme v polsku. A nas spolecny vydelek presahuje 70 000,- Sk. Nevite kam bych se mohl se svoji zadosti obratit? Protoze momentalne nemam moc cas objizdet na Slovensku pobocku po pobocce, tak bych se chtel napred poptat tady. Diky za pripadne rady i komentare. Muj kontaktni email: jiri.blaho1@seznam. cz
6. 3. 2008   renatka117@gmail.com
hmmm chcem si zobrat hypoteku so statnou premiou do miliona, a potrebujem poradit kde a preco a ako?? dufam ze sa mi dakto ozve bo som z toho uz zufala
4. 3. 2008   Maťa
Chcela by som poradiť ohľadne hypotéky. Prešla som viacero bánk a zatiaľ najlepšie mi vyšla ČSOB a to nie len s úrokom ale aj ochotou pracovníkov. Bola som celkom prekvapená. Berieme si 500 000 Sk na dvadsať rokov za 5,2 %. Pani ma presviedčala na fix 1 rok, z čoho nie som moc nadšená. Väčšina ľudí ktorých poznám ma odrádzajú fixovať úver na 1 rok. Vraj každému jednému banka po roku úrok automaticky zvýšila a to nehovoriac o variabilnom úroku. Neviem či sa dá predpokladať vývoj úrokov na niekoľko rokov dopredu. Ale pred šiestimi rokmi sme si brali úver z PSS za 4,7 % a myslím že to bola dobrá voľba, práve preto že tie úroky veru nešli pod túto hranicu. Rozmýšľam o 5 ročnom alebo dokonca až 10 ročnom fixe. Neviem sa rozhodnúť, nie je to síce vysoká hodnota úveru ale predsa, zaviažem sa na 20 rokov.
4. 3. 2008   radik
Maťa, každý by mal fixovať na základe toho ako to cíti. Ak by si sa totiž pýtala analytika, povedal by ti ako to bude vyzerať tak na jeden rok, ale ak by si sa pýtala na 5 a viacej, tak potom by ti odporučil krištálovú guľu ako vhodný nástroj na štúdium a predpoveď. Včera jedna hypotekárna banka znížila úrokové sadzby pre 5 a 10 ročnú fixáciu. Je to určitý odraz v predpokladoch analytikov vo vzťahu k prijatiu eura a možnosti zmeny úrokovej sadzby eura prostredníctvom ECB. Tá úroková sadzba sa mi aj celkom pozdáva, ale dosiahla si ju pravdepodobne cez systém zliav, ktoré má ČSOB, inak by bola vyššia o pár desatín.
24. 4. 2008   shadow
Ano, ja som mal fix na 1 rok tiez v SLSP. Teraz po roku je to 6,4. Ci sa to oplati fixovat na rok, zavisi od rozhodnutia. Idealne je, ked to mozes do uplynutia fixu splatit, ale potom vyvstava otazka, naco brat uver :-)
29. 6. 2008   exp
CSOB ponuka moznost tzv BRIBOR+ urokovej sadzby, tato sadzba je zlozena z 2 casti prva cast je tzv FIXNA MARZA banky a druha cast je BRIBOR 12M sadzba ktoru urcuje Narodna Banka Slovenska (NBS).
Prvu zlozku (marzu) je mozne fixovat az na 20 rokov a druha je pohybliva (urcuje ju NBS). Banka teda nemoze pocas tychto 20 rokov "svojvolne" zmenit urokovu sadzbu mimo zmien NBS. Celkov urokova sadzba sa samozrejme moze menit, ale len do tej miery ako ju zmeni NBS. Pokial NBS zdvihne BRIBOR banky to automaticky premietnu aj do fixovanych sadzieb ! (po uplynuti fixacie), navyse si k tomu prihodia "kolko chcu"...
Dlha fixacia neumoznuje predcasne splacat uver bez pokuty, sadzba BRIBOR plus umoznuje splacat predcasne 1x rocne a to aj pri fixovani marze na 20 rokov. BRIBOR+ sadzba je vsak zvycajne vyssia ako "akciova" sadzba, no banky tuto akciovu sadzbu aj tak zdvihnu po uplynuti prvej fixacie.
30. 6. 2008   radik
exp - super prejav, ani ja by som ho pomaly nedal dohromady, len z dvoma podstatnými a hlavne závažnými chybami
- BRIBOR 12M neurčuje NBS, ale trh. Vývin jeho ceny si môžeš pozrieť na stránke NBS (v súčastnej situácii napr. tí, čo majú BRIBOR, plačú - úrokové sadzby NSB sa síce nemenia, ale cena peňazí stúpa, t.j. hodnota BRIBORu stúpa )
- táto hypotéka má 2 zložky - BRIBOR 12M + pevná sadzba, reprezentujúca maržu a rizikovú prirážku banky, ktorá sa nemení počas celej doby splácania úveru - sorry, ale žiadna fixácia druhej zložky na určité obdobie, ale na celú dobu úveru
Ak potrebuješ niečo objasniť, napíš na finsluzby@gmail.com
17. 9. 2007   kubomato@azet.sk
Prosim o radu, chcel by som predcasne splacat hypoteku v CSOB. Kazdym rokom by som z pozicanej sumy 1,45mil predcasne splatil 300 tis. Mesacna splatka mi tvori 8300Sk a mam ju na 30 rokov. Viem, ze mozem splatit bez poplatku v case zmeny fixacie, ktoru by som si dal vzdy na jeden rok. Ale neviem kolko vlastne splatim banke urok, ked by som to po piatich rokovch vyplatil. Oplalti sa banke skor vyplatit peniaze? Alebo radsej takto rocne nasporene peniaze niekde investovat a az potom po napr 10 rokov to predcasne splatit s pomocou vynosov tychto odlozenych financii.
Po 30 rokoch by som banke zaplatil takuto sumu (bez poplatkov): 8300Skx12mes= 99 600Sk x 30rokov= 2,988 000 Sk
Nikde v diskusiach nemozem najst postupnost splacania uveru. Ze prvym rokom zaplatim banke z mojich mesacnych platieb 100% urokov a sebe na zaplatenie pozicky 0%. Potom dalsi rok uz by na urok islo 95% z mojej rocnej platby a na zaplatenie pozicky 5%. Takto by sa to splacalo az do opacneho stavu. Existuje vobec nieco taketo?
Pri predcasnom splateni po 5tich rokov musim zaplatit celu sumu 2,988 000 Sk ako po 30 rokov ked to chcem vsetko vyrovnat?
dakujem za kazdy prispevok kubomato
17. 9. 2007   69
V prípade záujmu sa prosím kontaktujte na adresu raduzo@pobox.sk. Svoj názor vám k tomu môžem dať iba cez mail, resp. iné médium
17. 9. 2007   mmt
zacnem od konca: postupnost splacania uveru je naozaj priblizne taka, aku ste napisali - najprv platite skoro vyhradne uroky a az neskor sa situacia obracia.
Pri predcasnom splateni platite vzdy len dlznu sumu + pripadnu "pokutu" (poplatok za predcasne splatenie). Ako ste vsak spravne napisali, v case zmeny fixacie, mozete uver vyplatit bez poplatku.
Z info ktore ste napisali mi vyslo, ze urok mate niekde okolo 5,5-5,6 a po 5 rokoch splacania by ste mali banke dlhovat nieco okolo 1 350 000.
Vseobecne vsak plati: "cudzie peniaze su lacnejsie". Ak budete peniaze rozumne investovat, tak vynosy Vam z dlhodobeho hladiska velkoryso pokryju preplatenie hypoteky. A su aj dalsie dovody preco predcasne nesplacat. Viac, pripadne poradenstvo: mojamalickost@gmail .com
6. 2. 2007   anonym
Prosím o radu, aká dĺžka fixácie je v súčasnosti najvýhodnejšia. Je predpoklad, že po prijatí Eura úroky klesnú? Všade čítam, že pri kratšej dobe fixácie je vyšší úrok, ale ČSOB má najnižší pri fixácii na 10 a 15 rokov.
6. 2. 2007   
čo ratate ako najvychodnejsiu podľa Vás? ak hodnotite len urokovú sadzbu, tak je to velmi jednostranne hodnotenie, treba zvazit aj ostatne okolnosti, to či jedna druha alebo tretia fixacia bude v konecnom dosledku vyhodnejsia ukaze az cas, pretoze nik vam s istotou nepovie ako sa budu vyvíjat urokove sadzby, taktiez je na vas ci chcete mat istotu na dlhy cas vo vyske sadzby alebo chcete mat to čo bude aktualne na trhu. predpoklada sa ze by sadzby mohli klesat a hlavne sa pribliziť k eurosadzbam, lenze aj eurosadzby mozu rast a na to treba pamatat...
6. 2. 2007   dano
teraz aj VUB zmenila uroky tak, ze fix na jeden rok je vyssi ako fix na 5 a 10 rokov. Banky si zacinaju uvedomovat buduci pokles urokov, tsk lakaju klientov na dlhsiu fixaciu sadzby relativne nizsim urokom, aby potom na tom zarobili
9. 2. 2007   blag
otázka je či banky na konci fixácie sadzbu na mojej hypotéke aktualizujú podľa aktuálnej na trhu.
7. 2. 2007   mmt
Dano ti odpovedal, idealna by bola asi fixacia na 3 roky, to vsak tusim nikde neponukaju. Potom zavisi na konkretnych podmienkach. Ja som teraz spravil klientom fix 5 rokov, lebo dostali velmi vyhodnu sadzbu + etapovite splacanie. Fix na viac ako na 5 rokov by som vsak urcite nebral. Ak budes chciet tu hypoteku vybavit, ozvi sa: mojamalickost zavinac gmail com
7. 2. 2007   radik
Le pre tvoju informáciu, trojročný fix robí napr. ČSOB, ale oni nemajú produkt na upravený splátkový kalendár, preto o nich ani nič nevieš. Takto si to asi predstavujše pod pojmom etapovité splácanie, t.j. hypo + poistka od Amslica, Uniqi, Kooperatívy alebo Generali. Ber to ako chceš, tento spôsob splácanie je taký nevýhodný pri súčastných podmienkach výnosov kapitálových životných poistiek, že to až v hlave hučí.
7. 2. 2007   dano
suhlas az na tu Uniqu
7. 2. 2007   radik
Dano nehnevaj sa nestetávame sa tu ani prvý a ani poslednýkrát, Ale rátaj spolu so mnou - provízia pre maklérsku spoločnosť je asi 150% z ročného poistného, poistka garantuje len 2,5% maximálne zhodnotenie technickej rezervy, navyše je tu kritie rizika a poplatky poisťovne. Aj keď tieto produkty sú minimáne 15 ročné, čo z toho, keď sú to stále kapitálky. Ja som sedel trocha v najnovších ratingocha a výsledok je taký, že klient, ktorý sa poistí na 20 rokov dostane maximálne len to, čo tam dá, kakže kde tu je výhoda a úspora.
7. 2. 2007   dano
ech, nejdem sa ja s tebou chlapce priet, bola by to strata casu, kazdy vieme svoje...
8. 2. 2007   radik
Najhoršie je to, že na to neprídeš hneď, ale až po 20 rokoch.
7. 2. 2007   mmt
nie, si mimo. Etapovite splacanie som nemyslel ziadnu kombinaciu s poistkou. Mozno som sa zle vyjadril, mal som asi napisat progresivne splacanie. Spravia ti to napr. v SLSP - nemas "konstantnu" splatku pri hypotetickom nemennom uroku, ale najprv splacas menej a postupne sa ti to zvysuje spolu s dobou splacania. Bud to ide vyssie po kazdom roku, alebo po etapach.
S tym trojrocnym fixom sa ospravedlnujem, vsetko v hlave nemam. (uz som si aj na TB spomenul, napr :)
8. 2. 2007   radik
No, práve nad tým, rozmýšľam, kedy je to výhodné, ale akosi mi to nejde na rozum, ale aspoň sme si vyjasnili, že to nie je upravený ale progresívny, res. degresívny spôsob splácania.
7. 2. 2007   radik
Pokiaľ máš záujem o 3 ročnú fixáciu, mailni mi a urobím ti rating na všetky banky, ktoré ju ponúkajú. finsluzby@gmail.com
5. 11. 2007   ferencik@post.sk
Ahoj,
tvoj prispevok o 3 rocnej fixacii ma zaujal,
v blizkej dobe by som si rad zobral uver na byt,
mohol by si mi napisat a porovnat v ktorej banke by to bolo co najvyhodnejsie?
Dakujem
5. 11. 2007   radik
prepošli mi mail
5. 11. 2007   anonym
Len aby to nebola iba ...Radikslubotechna ... ako v mojom pripade. alex777
5. 11. 2007   radik
alex777, ja som ti to neposlal?
5. 11. 2007   radik
no prezerám gmail, tak asi nie, ospravedlňujem sa a obratom ti posielam súbory.
novšie2/3staršie