Zlepšovanie umelej inteligencie, nastavovanie firemných procesov či zbieranie a analyzovanie veľkého objemu dát. Tieto povolania už čoskoro nahradia pracovníkov za okienkom, telemarketérov či účtovníkov.
Medzi ľuďmi stále panujú obavy, že nám technológia zoberie prácu. Tie isté obavy tu boli už pred stovkami rokov a ukázali sa ako neopodstatnené. Pokrok pochováva staré, ale vytvára nové pracovné miesta. Drožkárov nahradili taxíky, ktoré pomaly nahrádzajú samojazdiace vozidlá a nezamestnanosť napriek tomu trhá rekordy a prácu nevie nájsť najmenej ľudí za posledných 50 rokov.
Pracovné miesta budúcnosti prídu z úplne iných segmentov, ako tie z minulosti. Umelá inteligencia, big data, udržateľnosť a prispôsobenie sa meniacej klíme či poľnohospodárstvo a e-commerce v najbližších rokoch vytvoria množstvo príležitostí pre špecialistov, po ktorých bude masívny dopyt. Poďme sa pozrieť na pracovné miesta budúcnosti, ktoré vám zaručia nielen stabilnú prácu, ale aj vysoký príjem.
5. Digitálny marketing a tvorba obsahu
Ide síce o jednoznačne najslabšie platené povolanie spomedzi zamestnaní budúcnosti, určite však poskytne priestor na uplatnenie úplne iných vlôh než pri predchádzajúcich, kde dominujú najmä technické zručnosti.
Umelá inteligencia už dnes dokáže marketérom a PR manažérom uľahčiť prácu a pomôcť s vytváraním chytľavých sloganov. Technológia sama o sebe však nebude stačiť. Naopak, očakáva sa viac ako 10 percentný ročný rast dopytu po službách marketingových a kreatívnych špecialistov. Kľúčovou pre digitálny marketing budúcnosti bude schopnosť oslovovať široké masy potenciálnych zákazníkov a zapojiť ich do komunikácie značky. Tvorcovia obsahu a správcovia sociálnych sietí dnes zarábajú okolo 1500 eur, marketingoví špecialisti si môžu vypýtať okolo 1700 eur.