Americká nápojová a potravinárska spoločnosť PepsiCo kúpi za 1,2 miliardy USD (27,4 miliardy Kč) potravinársku spoločnosť Siete Foods. Oznámila to PepsiCo v dnešnom vyhlásení. Pre PepsiCo je to prvý nákup potravinárskej firmy za posledných zhruba päť rokov.
Podobne ako mnoho iných potravinárskych spoločností sa PepsiCo v posledných rokoch snaží rozšíriť svoju ponuku o zdravšie potraviny, zvyčajne prostredníctvom akvizícií. PepsiCo v minulosti takto rozšírila svoju ponuku okrem iného o značky Bare Snacks, Health Warrior a PopCorners.
Firmu Siete založila Veronica Garzaová v roku 2014 a vlastní a riadi ju rodina Garzaovcov. Najprv vyrábala tortilly bez obilnín. Odvtedy sa jej ponuka rozšírila o tortillové chipsy, taco shells, teda chrumkavé kukuričné placky v tvare mušle, salsy a ochucovadlá, často určené pre rôzne diétne obmedzenia.Transakciu musia schváliť protimonopolné úrady. Očakáva sa, že bude uzavretá v prvej polovici roka 2025.
Akvizície v sektore balených potravín v poslednom období výrazne vzrástli. Spoločnosti sa tak snažia podporiť rast predaja, pretože zákazníci kupujú menej výrobkov. V auguste oznámila firma Mark, že kúpi spoločnosť Kellanova, výrobca Pringles, za takmer 36 miliárd USD. V marci dokončil výrobca polievok Campbell Soup prevzatie výrobcu omáčok na cestoviny Sovos Brand za 2,7 miliardy USD, upozornil server spravodajskej televízie CNBC.PepsiCo okrem značiek obľúbených nápojov, ako Pepsi-Cola, Mountain Dew, Gatorade a SodaStream, vlastní aj rad značiek ponúkajúcich ľahké občerstvenie. Patria medzi ne Lay’s, Doritos, Cheetos a cereálie Quaker.