
Nálada francúzskych spotrebiteľov zaznamenala tento mesiac mierne zlepšenie a dosiahla najvyššiu úroveň za posledné štyri mesiace. Uviedol to v stredu štatistický úrad INSEE, ktorého údaje zverejnil portál tradingeconomics.
Index spotrebiteľskej dôvery dosiahol vo februári 93 bodov oproti januárovej úrovni 92 bodov, čo je v súlade s očakávaniami analytikov. Index, ktorý je na najvyššej úrovni od októbra, keď zaznamenal 94 bodov, sa tak opäť posunul bližšie k stobodovej hranici predstavujúcej dlhodobý priemer.
Spotrebitelia sú menej pesimistickí, čo sa týka vyhliadok ich budúcej finančnej situácie. V januári dosiahol príslušný čiastkový index -9 bodov, vo februári -4 body. Okrem toho klesol podiel domácností, ktoré očakávajú zrýchlenie rastu cien v nasledujúcich 12 mesiacoch.
Navyše, domácnosti sú optimistickejšie z pohľadu ich budúcich možností ušetriť. Príslušný index dosiahol 15 bodov, zatiaľ čo v januári predstavoval 13 bodov.