Letecké spoločnosti, hotely či pivovary: Futbalové EURO dokáže značky potiahnuť výrazne dopredu!

Futbalové majstrovstvá Európy, ktoré sa od piatka konajú počas jedného mesiaca v Nemecku, pomôžu najmä zvýšiť tržby európskych aerolínií, hotelov, pivovarov a výrobcov športového oblečenia. Vyplýva to z analýzy, ktorú ČTK poskytla spoločnosť XTB.

„Športové udalosti majú obrovský dopad na ekonomiku, ako aj na spoločenský život. Milióny fanúšikov z celého sveta sledujú zápasy svojich tímov a tentoraz zaplnia ulice Nemecka, aby povzbudili svoje národné tímy,“ povedal ČTK analytik XTB Jiří Tyleček.

Vysoký podiel na nemeckom trhu majú podľa neho najmä letecké spoločnosti Lufthansa a Ryanair, ktoré čakajú v najbližších mesiacoch výrazný nárast príjmov. Ryanair dokonca dostal žiadosť fanúšikov z Veľkej Británie o pridanie nových trás a ďalších letov, aby sa mohli zúčastniť zápasov svojho tímu.

Pri poslednom športovom podujatí, ktoré sa konalo v Nemecku, teda Majstrovstvách sveta vo futbale v roku 2006, dosiahli obe firmy počas šiestich nasledujúcich mesiacov po tomto podujatí zhodnotenie takmer 50 percent, doplnil Tyleček.

Budete sledovať zápasy na tohtoročnom európskom šampionáte v Nemecku?

Taktiež hotelové reťazce podľa neho očakávajú, že v lete dosiahnu rekordné čísla. Najvyšší podiel na nemeckom trhu podľa počtu izieb majú Accor a Marriott. Francúzska spoločnosť Accor pred 18 rokmi rástla o 40 percent, severoamerický Mariott o viac ako 30 percent počas šiestich mesiacov, ktoré nasledovali po Majstrovstvách sveta vo futbale v roku 2006. Airbnb, založená o niekoľko rokov neskôr, môže byť ďalšou zo žiadaných alternatív pri hľadaní ubytovania, poznamenal analytik.

Polepšia si aj pivovarnícke spoločnosti

Podobný trend vidí aj v prípade pivovarníckej spoločnosti Anheuser-Busch InBev, ktorá je najvyššie kótovanou spoločnosťou v tomto sektore v Nemecku s dlhou pivovarníckou tradíciou. Belgická spoločnosť vykázala v mesiacoch nasledujúcich po Majstrovstvách sveta vo futbale tretinový rast zisku. To môže byť katalyzátorom rastu odvetvia, ktoré v posledných rokoch vykazovalo skôr nižšie tržby, poznamenal.

Väčšina futbalových hviezd bude na tohtoročnom Eure nosiť športové oblečenie značiek ako Nike, Adidas alebo Puma, ktoré po skočení športových podujatí vždy zaznamenávajú významné zisky. Medzi nimi vyzdvihol Tyleček nemeckú nadnárodnú spoločnosť Adidas, ktorá v 30 dňoch od skončenia Eura 2016 a svetových pohárov v rokoch 2018 a 2022 zaznamenala zhodnotenie v priemere o 17 percent.

Európsky šampionát vo futbale v Nemecku sa začína 14. júna a potrvá do 14. júla.

Viac o téme: cestovanie , ekonomika , futbal , majstrovstvá Európy , pivovary , šport , XTB

Súvisiace články

Aktuálne správy