Generácia Z a mileniáli sa obávajú nezamestnanosti a nákladov na život, odhalil to prieskum

Generácia Z a mileniáli majú obavy o duševné zdravie, zo životných nákladov, z nezamestnanosti, klimatickej zmeny či kriminality. Organizácie podľa nich napredujú v oblastiach, ako sú pracovno-životná rovnováha, flexibilita v práci, vplyv na spoločnosť, rozmanitosť, rovnosť či ochrana životného prostredia. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu medzinárodnej poradenskej spoločnosti Deloitte, na ktorom sa zúčastnilo 22 841 respondentov.

„Už tretí rok po sebe sú ich najväčšou obavou životné náklady. Viac ako polovica z nich žije od výplaty k výplate a tretina tvrdí, že necíti finančnú istotu,“ uviedla spoločnosť. Napriek tomu traja z desiatich veria, že sa v budúcom roku ekonomická situácia v ich krajine zlepší, a 48 % príslušníkov generácie Z a 40 % mileniálov očakáva zlepšenie aj ich finančnej situácie.

Až 86 % príslušníkov generácie Z a 89 % mileniálov podľa prieskumu potrebuje, aby ich práca mala zmysel. Zároveň sú častejšie ochotní nesplniť úlohu alebo odmietnuť pracovnú ponuku na základe svojho presvedčenia. Hlavnými dôvodmi sú negatívny vplyv na životné prostredie, prispievanie k nerovnosti, nedostatočná podpora duševnej pohody a rovnováhy medzi pracovným a osobným životom. Takmer 60 % respondentov z oboch generácií cítilo za posledný mesiac úzkosť z dôvodu klimatických zmien.

Tieto generácie sú podľa prieskumu presvedčené, že generatívna umelá inteligencia (GenAI) významne ovplyvní ich kariéru. Takmer šesť z desiatich príslušníkov generácie Z a polovica mileniálov verí, že ich prinúti hľadať pracovné príležitosti, ktoré sú menej náchylné na automatizáciu. Preto sa zameriavajú na rekvalifikáciu, no len 51 % príslušníkov generácie Z a 45 % mileniálov tvrdí, že ich zamestnávateľ dostatočne školí v tejto oblasti.

Približne tretina respondentov uviedla, že pociťuje úzkosť a stres ovplyvnené dlhým pracovným časom a nedostatočnou kontrolou nad tým, ako a kde pracujú. Len polovica opýtaných hodnotila svoje duševné zdravie ako dobré či mimoriadne dobré.

Viac o téme: Deloitte , generácia Z , mileniáli , náklady na život , nezamestnanosť , prieskum

Súvisiace články

Aktuálne správy