
Po kliknutí na záložku „Konanie o dôchodkovej dávke“ sa klientovi zobrazí prehľad žiadostí – od najaktuálnejšej. V prehľade klient uvidí:
- Druh dôchodku
- Dátum spísania žiadosti
- Spôsob výplaty
- Stav žiadosti
Stav žiadosti môže byť:
- Spracovanie pobočkou
- Zaslané do ústredia SP
- Doručené na rozhodovanie
- V rozhodovaní
- V rozhodovaní – výplata preddavkovo
- Prerušené konanie
- Zastavené
- Zamietnutá
- Priznaná – zriaďuje sa výplata
- Priznaná – vyplácaná
Po kliknutí na konkrétnu žiadosť sa klientovi zobrazí detail žiadosti, kde klient vidí prehľad toho, čo sa s jeho žiadosťou deje. Vidí napríklad:
- ID žiadosti o dôchodok
- Druh dôchodku
- Dátum uplatnenia nároku
- Dátum spísania žiadosti
- Stav žiadosti
- Aktuálny stav žiadosti ku dňu
- Predĺžená lehota na vydanie rozhodnutia
- Dátum vydania rozhodnutia
- Dátum prvej pravidelnej platby
- Dátum poukázania doplatku
- Dátum doplatku od – do
- Typ príjemcu
- Spôsob výplaty
Ak je dávka priznaná a vyplácaná, sumu dávky si môže poberateľ pozrieť v prehľade vyplatených dôchodkových dávok.
Elektronický účet poistenca poskytuje klientovi Sociálnej poisťovne široký prehľad o jeho sociálnom poistení, umožňuje mu sledovať a získavať dôležité informácie bez návštevy pobočky alebo papierových žiadostí.
Ako je možné sa k nemu dostať? Klienti, ktorí používajú elektronický občiansky preukaz (eID), si prístup môžu vybaviť bez návštevy pobočky cez úvodnú stránku eSlužieb po kliknutí na tlačidlo Registrácia vpravo hore. Ak ale nepoužívate elektronický občiansky preukaz, ani ste nikdy v minulosti nemali zriadený prístup do eSlužieb, resp. do Elektronického účtu poistenca, bude vám stačiť jedna osobná návšteva pobočky Sociálnej poisťovne, aby ste si prístup vybavili.
2 / 2