
Sociálna poisťovňa zavádza ďalšie digitálne vylepšenia, ktoré občanom zjednodušia vybavovanie dôchodku či platenie poistného. Záujemcovia o dôchodok si po novom budú môcť overiť stav svojej žiadosti online, čiže nemusia pre získanie informácií navštíviť ani pobočku poisťovne. Umožnia im to novinky v Elektronickom účte poistenca.
Sociálna poisťovňa pokračuje v elektronizácii svojich služieb, ktoré podľa nej patria k prioritným a strategickým pilierom jej činnosti. V týchto dňoch uvádza do prevádzky ďalšie novinky. V Elektronickom účte poistenca si už klient bude môcť sám sledovať a prostredníctvom platobnej brány aj uhradiť poistné a ďalšie nedoplatky, vrátane penále. Po zamestnávateľoch tak budú mať túto pohodlnú službu k dispozícii aj fyzické osoby – živnostníci a ostatné samostatne zárobkovo činné osoby a tiež dobrovoľne poistené osoby.
Ďalšia zo zmien sa týka žiadateľov o dôchodok. Tí si už po novom budú môcť bez návštevy pobočky či kontaktovania Informačno-poradenského centra preveriť aj to, v akom štádiu vybavovania je ich podaná žiadosť o dôchodkovú dávku.
Žiadateľ o dôchodok si už vo svojom Elektronickom účte poistenca bude môcť nájsť novú sekciu – Konanie o dôchodkovej dávke. V tejto časti nájde aj „Prehľad žiadostí o dôchodkové dávky“. Po kliknutí na konkrétnu žiadosť sa otvorí jej detail s informáciami o stave konania, dátum spísania žiadosti a proces schválenia, či prerušenia konania. „Vidí, či bola predĺžená lehota na vydanie rozhodnutia. Tiež sa dozvie dátum prvej vyplatenej platby, či dátumy kedy klient môže očakávať doplatky a tiež spôsob výplaty príspevku,“ dodáva Sociálna poisťovňa.
Využívate elektronické služby Sociálnej poisťovne?
Aké konkrétne informácie vie žiadateľ o dôchodok nájsť v elektronickom účte, zistíte v pokračovaní článku.
1 / 2