Viaceré služby spojené s bankami a internet bankingom nebudú počas najbližších hodín a dní dostupné. Je možné, že výpadok sa týka aj vašej banky.
Prvou bankou, ktorá oznámila výpadok svojich služieb, je ČSOB banka. „V nedeľu 8. septembra v čase od 00.01 hod. do 07.00 hod. dôjde pre plánovanú prevádzkovú odstávku k celkovému obmedzeniu služieb Moja ČSOB, ČSOB SmartBanking, webovej stránky www.csob.sk a ČSOB API (PSD2),“ uvádza v ozname.
Podľa slov banky je odstávka nevyhnutná pre ďalšie skvalitňovanie služieb. Za prípadné komplikácie spôsobené technickou odstávkou sa vopred ospravedlňuje.
Obmedzenia už v piatok večer
Určité obmedzenia vás čakajú už v piatok večer. Konkrétne ide o klientov 365.bank a Poštovej banky. 365.bank na svojom webe informuje, že niektoré systémy budú nedostupné od piatka 6. 9. od 22.00 hod. a plánovaná odstávka potrvá do soboty 7. 9. do 06.00 hod.
Používate vo svojom mobilnom telefóne internet banking?
V tomto období vám nebudú chodiť informácie o platbách cez push notifikácie, no po spustení systémov ich banka všetky dopošle.
V prípade, že chcete počas odstávky služieb nakupovať cez internet, 365.bank ponúka riešenie. Vopred si pozrite svoj ePIN, ktorý nájdete v detaile karty v aplikácii. Tak budete vedieť potvrdiť online platbu aj počas nedostupnosti aplikácie, ktorá nebude fungovať počas spomínanej odstávky. Za prípadné komplikácie sa 365.bank ospravedlňuje.
Plánovanú odstávku elektronického bankovníctva chystá aj Poštová banka. Mobilná aplikácia a internet banking budú nedostupné v noci z piatka 6. 9. na sobotu 7. 9. v čase od 22.00 hod. do 6.00 hod. „Ak potrebujete poslať platby alebo vybaviť iné záležitosti, naplánujte si ich vopred,“ radí Poštová banka.