Viaceré úseky železničných tratí budú mať status strategickej investície

Viaceré úseky železničných tratí na Slovensku budú mať status strategickej investície. Vyplýva to z návrhov na určenie investičného projektu za strategickú investíciu z dielne Ministerstva dopravy (MD) SR, ktoré v stredu schválila vláda.

Na Záhorí smerom na Rakúsko (AT) a Česko (ČR) bude strategickou investíciou projekt modernizácie železničnej trate Devínska Nová Ves – štátna hranica SR/ČR, úsek Malacky (mimo) – Kúty, či projekt zdvojkoľajnenia trate Devínska Nová Ves – štátna hranica SK/AT (Marchegg), ako aj projekt modernizácie železničnej trate Devínska Nová Ves – štátna hranica SR/ČR.

Na severnom Slovensku bude strategickou investíciou investičný projekt modernizácie železničnej trate Čadca – Krásno nad Kysucou, ako aj modernizácia železničnej trate Žilina – Košice v úseku Liptovský Mikuláš – Poprad – Tatry (mimo), 5. etapa, traťový úsek Liptovský Hrádok – Paludza (Liptovský Mikuláš).

Strategickou investíciou sa tiež stal projekt modernizácie železničnej trate Žilina – Košice

Na severovýchodnom Slovensku sa strategickou investíciou stal investičný projekt modernizácie železničnej trate Žilina – Košice, úsek trate Poprad Tatry (mimo) – Krompachy, časť: A2 Markušovce (mimo) – Vydrník (mimo).

Zákon o mimoriadnych opatreniach pre strategické investície a pre výstavbu transeurópskej dopravnej siete (TEN-T) podpísal prezident Peter Pellegrini 26. júna. Tento zákon poslanci Národnej rady (NR) SR schválili opätovne po tom, ako ho vetovala predchádzajúca hlava štátu Zuzana Čaputová. Cieľom právnej normy je urýchliť výstavbu projektov vo verejnom záujme.

Viac o téme: Ministerstvo dopravy SR MD , strategické investície , vláda SR , železnica , železničné trate

Súvisiace články

Aktuálne správy