Lexus uviedol globálne ôsmu generáciu modelu ES. Novinka prinesie výrazné zlepšenia v oblasti komfortu, technológií aj jazdných vlastností. Po prvý raz bude dokonca dostupná aj ako plne elektrická verzia. Na európsky trh dorazí v roku 2026.
Nový Lexus ES nadväzuje na viac než 30-ročnú históriu modelu, pričom oproti predchádzajúcej generácii prináša zásadné inovácie vrátane novej multimediálnej platformy, rozšírenej ponuky elektrifikovaných pohonov, či prémiových dizajnových a bezpečnostných prvkov. Vývoj modelu prebiehal v technickom stredisku Lexus v japonskej Shimoyame.
Zásadnou novinkou je prechod na multitechnologickú stratégiu pohonu. Okrem hybridov bez nutnosti dobíjania pribudnú v ponuke aj dva čisto elektrické modely s výkonom až 343 koní (252 kW). Verzie s pohonom všetkých kolies budú vybavené inteligentným systémom DIRECT4, ktorý dokáže rozdeľovať krútiaci moment medzi nápravy podľa aktuálnych podmienok na ceste.
Hybridy aj elektromobily v jednej ponuke
Na trhoch západnej Európy bude dostupný hybrid ES 300h (2,5-litrový štvorvalec, 201 k/148 kW), vo východnej Európe sa bude predávať výkonnejší ES 350h (247 k/182 kW). Obe verzie budú k dispozícii s pohonom predných aj všetkých kolies.
Čisto elektrický ES 350e bude ponúkať výkon 224 k (165 kW) a pohon predných kolies, zatiaľ čo vrcholný model ES 500e s výkonom 343 k (252 kW) a pohonom všetkých kolies prinesie športovejší jazdný prejav v kombinácii s luxusom.
Exteriér aj interiér modelu sa nesie v duchu novej filozofie Clean Tech x Elegance, ktorá kombinuje minimalistickú estetiku s dôrazom na technické detaily. Vozidlo pôsobí nízko a široko, má nové LED svetlá v tvare písmena L, výraznú masku a prepracovanú zadnú časť so svetelnou lištou prepojenou s logom LEXUS.
Zväčšené rozmery (rázvor o 80 mm dlhší než doteraz) prinášajú viac priestoru najmä na zadných sedadlách. Vo výbave nechýbajú prvky ako masážne opierky, sklápacie sedadlá s otomanom či audiosystém Mark Levinson.
Inovácie v interiéri
Kokpit je postavený podľa princípov Tazuna, čo znamená, že vodič má všetky ovládacie prvky intuitívne na dosah bez toho, aby musel odpútať pozornosť od cesty. 12,3-palcový digitálny prístrojový panel, 14-palcový multimediálny systém LexusConnect a mobilná aplikácia LexusLink+ prinášajú pokročilé prepojenie, vrátane plánovania trás s ohľadom na nabíjacie stanice.
Páči sa vám nový Lexus ES ôsmej generácie?
Novinkou sú aj prepínače Hidden Tech, ktoré sú v pokoji „neviditeľné“ a rozsvietia sa až po zapnutí vozidla. Ich dizajn je plne integrovaný do palubnej dosky a má zlepšiť estetiku aj ergonómiu.
A čo bezpečnosť?
Model je vybavený najnovším balíkom Lexus Safety System+, ktorý zahŕňa:
- adaptívny tempomat s funkciou spomaľovania podľa značiek a zákrut,
- prednárazový systém s rozpoznávaním elektrických kolobežiek,
- sledovanie vodiča s kamerou nad volantom,
- systém núdzovej reakcie vodiča, ktorý vie automaticky zastaviť vozidlo a privolať pomoc,
- mŕtvy uhol s detekciou cyklistov,
- systém udržiavania v jazdnom pruhu so zlepšenou detekciou okrajov ciest,
- asistent zmeny jazdného pruhu,
- nové adaptívne diaľkové svetlá s vysokým rozlíšením.
Svetová premiéra nového modelu ES prebehla na autosalóne Auto Shanghai v Číne. Na európsky trh dorazí sedan v prvej polovici roka 2026. Značka zatiaľ nezverejnila konkrétne konfigurácie a ceny pre jednotlivé krajiny, tie budú oznámené neskôr.