Juhokórejská polícia vo štvrtok oznámila, že prehľadala kancelárie nízkonákladových aerolínií Jeju Air a prevádzkovateľa medzinárodného letiska v Muane. Ide o súčasť vyšetrovania nehody lietadla Jeju Air, ktorý v nedeľu 29. decembra po núdzovom pristátí v Muane narazil do múru a explodoval, pričom zahynulo 179 ľudí na palube, informovala agentúra Reuters.
Lietadlo spoločnosti Jeju Air 7C2216, ktoré letelo z thajského hlavného mesta Bangkoku do Muanu na juhozápade Južnej Kórey, pristálo bez vysunutého podvozku; preletelo dráhu regionálneho letiska a po náraze do násypu explodovalo v plameňoch. Nešťastie prežili len dvaja členovia posádky, ktorí sedeli v zadnej časti Boeingu 737-800.
Vo štvrtok bol dokončený prevod dát z hlasového záznamníka v pilotnej kabíne do zvukových súborov. Tie by mohli poskytnúť dôležité informácie o posledných minútach letu, uviedol na tlačovej konferencii námestník ministra dopravy pre civilné letectvo Ču Čong-wan.
Policajní vyšetrovatelia prehľadávali kancelárie prevádzkovateľa letiska a leteckého úradu ministerstva dopravy v juhozápadnom okrese Muan a tiež kanceláriu spoločnosti Jeju Air v Soule. Vyšetrovatelia plánovali zabaviť dokumenty a materiály súvisiace s prevádzkou a údržbou lietadiel ako aj prevádzkou letiskových zariadení, uviedla polícia vo vyhlásení.
Násyp je vraj príliš masívny a blízko pri konci pristávacej dráhy
Odborníci na leteckú bezpečnosť sa v súvislosti s príčinami smrtiaceho výbuchu zamerali na násyp, ktorý je určený na podopieranie antény lokátora používaného na navádzanie na pristátie. Tento násyp je podľa nich príliš masívny a blízko pri konci pristávacej dráhy.
„Táto pevná konštrukcia sa ukázala byť katastrofálna, keď lietadlo v šmyku narazilo do zeme,“ povedal agentúre Reuters Najmedin Meshkati z americkej Juhokarolínskej univerzity. Dodal, že je znepokojujúce, že bola navigačná anténa namontovaná na takej mohutnej betónovej konštrukcii, a nie na štandardnej kovovej veži alebo pylóne.
Stále nie je jasné, prečo sa lietadlu pri pristátí nevysunul podvozok, a čo viedlo pilota k tomu, že sa zrejme ponáhľal s druhým pokusom o pristátie. Predtým oznámil riadeniu letovej prevádzky, že lietadlo sa zrazilo s vtákom a ohlásil stav núdze.