Aegon - VITAL – akciový negarantovaný d.f., AEGON, d.s.s., a.s. (DFAE3)

Ročná výkonnosť: 9,54 %
Aktuálna hodnota: 0,049 €
(k 30.10.2019)
Názory čitateľov
20. 8. 2013   flonq
to o čom dnes drísta "manažér portfólia" Aegonu v Pravde? Sugeruje, akoby vedeli spravovať akciové rastové fondy, pritom v nich takisto dlhodobo zlyhávajú ďaleko pod mierou inflácie - v tomto je v tabulke zmena za 1 rok 1,3% (tragédia), zmena za 5 rokov -1,9% (ani sa nedá komentovať) - a do budúcnosti nemajú žiadne úspechy, ktorý by im mohli podoprieť takéto chválenkárske reči:
"Naopak, negarantované indexové fondy síce dnes ponúkajú rekordne vysoké zisky, no v budúcnosti v nich musia investori počítať aj s možnými stratami. „Štatistika na finančných trhoch ukazuje, že vyššie výnosy budú mať dlhodobo negarantované dôchodkové fondy. Preto sa snažíme v Aegone odporúčať najmä mladším klientom s dlhodobým investičným horizontom práve tieto druhy negarantovaných fondov,“ povedal Peter Polák, portfólio manažér AEGON, d.s.s."
Akurát si chcú bezpracne za lacné reči nahnať klientov na vyššie poplatky - za svoj "výkon" bez zhodnotenia a zodpovednosti.
peniaze.pravda....
28. 3. 2012   ibamatt@yahoo.com
Datum 1.4. 2012 sa nezadrzatelne blizi. V tento den vacsina sporitelov v druhom pilieri strati garancie. Okrem tych co budu v tom case v konzervativnych fondoch. Ponukam Vam preto moznost prestupu do konzervativneho fondu VUB Generali Klasik. Ma dlhodobo najvyssie vynosy (je to jeden z mala fondov kde su klienti v pluse) a aj po 1.4.2012 bude garantovany. Ochrante svoje uspory v druhom pilieri! Kazdemu prispejem 10 EUR na dopravu do socialnej poistovne kde je potrebne vybavit akceptacny list. Prestup je uplne bezplatny neplatite ziadny poplatok DSS-ke ani sprostredkovatelovi . kontakt ibamatt@yahoo.com
17. 3. 2012   ondrej

kazdy rok znehodnocuju peniaze, kedze inflacia je vysia ako uroky v DSS.
Ked este k tomu pripocitame poplatky co si uctuju tak nezarobili ani nominalne nic.
Z DSS mame zarucene ze uspory budu mat o 30 rokov smiesnu hodnotu aj keby si nominalne udrziavali rovnake cislo.
Inflacia je svina a architekt 2. piliera to velmi dobre vedel.
.
27. 12. 2011   malicek
ja mam od 2/2008 WIOF fondy povodne od Ceskej poistovne, teraz Generali. Realny vklad 2233 € skutocna hodnota PJ je 1300 €. Strata 933 €. To som si radsej mohol sporit na sporiacom ucte a mal by som viac. Viem, ze je to dlhodobe zhodnocovanie penazi, ale za 4 roky taka strata je bolestive. A kym sa to dostane na real, tak este vela vody pretecie. Vykonnosti 0,035 to je bieda, to radsej stavit vsetko na real madrid ako cakat.
10. 8. 2010   Majky_sv
Rozmýšľam, či nezmením fond z rastového na konzervatívny. Ten má ovela vyššie zhodnocovanie, ako tento. Nikto však nevie predpovedať vývoj do budúcnosti...
22. 11. 2008   PT
...je tu vsak chyba v systeme. Generacia ludi, ktori teraz uz sporia samy na dochodky a davaju/davali svoje "buduce dochodky" do podielovych fondov (vo vyspelych krajinach tomu je uz zo 30 rokov) zacne svoje dochodky onedlho vyberat z podiel.fondov, cize ich predavat. Terajsia a buduca generacia, ktora si na dochodky uklada a bude ukladat, cize nakupovat podielove fondy je a bude uz ovela mensia - starych pribuda, mladych menej. Nastane problem... > viac podelovych fondov sa bude predavat nez nakupovat - ovela viac. Kedze prevazne dopyt po podielovych fondoch zvysuje ich cenu a ten bude onedlho nizsi nez ich predaj, tieto fondy budu klesat, cize nebudu zarabat...tento hromadny vypredaj fondov a odliv kapitalu z fin. trhov nas caka,, to je iste. Diverzifikacia je tak velka, ze je uplne jedno, ktory podiel. fond kto vlastni v dochodkovom portfoliu. Nehovoriac uz vobec o hosp.krizach... Ani prvy ani druhy pilier preto nie je do buducna bezpecny. Kazdy by si mal planovat svoj dochodok sam po svojom a nenechat "inych", t.j. - stat, politikov, priemernych spravcov fondov/statistov, ktori nemaju moznost predpovedat vyvoj na trhoch a vcas reagovat - aby spravovali jeho peniaze... Financne vzdelanie terajsej a nasledujucich generacii uz od zakl. skol, samostatnost v rozhodovani vs. spolah na niekoho (stat,DSS,DDS) je zaklad zmeny rozmyslania a pristupu k zabezpeceniu v starobe.
4. 11. 2008   dumajev
urobil som si taky sukromny prepocet:
Na dôchodok vo výške asi 6500,- Sk by som v sučasnosti musel mat na ucte 1 mil. Sk. Zatial som v II. pilieri 4 roky a mam tam asi 110 000. Niečo mi tu nesedí ak chcem mat v buducnosti dochodok 6800,- Sk musi na to robit este asi 25 rokov. Vychádzam z ozajstných čísiel. Ale vtedy uz dôchodok 6800 bude 225 EURO a ten mi dajú aj keď nebudem už robiť . mam 40 rokov a musím sa rozhodovat na základe čísiel nie politicky... Tie výnosy a poplatky - soudruzi neco nedomysleli.
4. 11. 2008   anonym
2.pilier nie je nato, aby clovek z neho poberal nejak extremne vysoky dochodok, 2.pilier bol vytvoreny aby sa SP nepolozila na kolena, lebo musi vyplacat stale viac dochodkov (dochodcovia pribudaju) a na druhej strane je menej aktivne pracujucich, co znamena, ze do SP v pomere k dochodcom prichadza menej prispevkov od pracujucich.
Dochodok si pories cez nejake privatne sporenie cez tzv. 3.pilier, ale skor ako tak urobis, dohodni si stretnutia aspon s 3 poradcami nech ti pripravia nejake formy sporenia. Poradcov mam na mysli, co to robia na profi urovni, nie nejakych lovcov dusi, co cez den je pri pase vo vyrobe (tym sa nechcem nikoho dotknut) a po veceroch a cez vikendy robi tzv. poradenstvo.
4. 11. 2008   anonym
Každý si vyberie systém, ktorý mu vyhovuje. Bohužiaľ obavy sa naplnili. Keby sme neprechádzali na EURO tak nie je ten beh s časom s valorizáciou priem. mzdy 4 % a viac ročne. To sa nedá jednoducho dosporiť v priebehu času. Veď za 20 rokov by malabyť priem. mzda skoro na 2 nás. úrovnia dôchodok je 0,5 PM.
Ak zostane dôchodkový systém zachovaný tak to je dôchodok na úrovni terajšej mojej hrubej mzdy napr. 30000,- (1000 Euro) koľko by som musel nasporiť na účet aby som mal takýto dôchodok - približne to vieme vypočítať (je to 4,5 milióna) iba idem po argumentoch nijaký poradca nepríde s realnou konštrukciou že sa to dá nasporiť. Môžte ma opraviť ak počítam zle.
4. 11. 2008   dano
klesa, ale dufam, ze aspon nakupim dochodkove jednotky teraz za lacnejsie ako bezne
13. 10. 2008   mill10
Investovanie svojich penazi do rastoveho fondu je beh na dlhu trat, tam nejaka kriza nemoze uskodit ak spravcovska spolocnost vie co robi. Akcie teraz klesli, takze sa daju nakupit omnoho lacnejsie a pred tym ako pojdes do dochodku sa ti investicie z akcii presunu do penaznych a dlhopisovych nastrojov a tak sa predite riziku volatility. Vzdy je to lepsie ako by mali moje peniaze na dochodok minut na vianocne odmeny pre terajsich dochodcov, alebo na davky pre romskych spoluobcanov....... co je tvoje je tvoje!
15. 10. 2008   anonym
:) naivita svata prostota :D
21. 10. 2008   mill10
Myslim, ze Allianz progres na tom nieje o nic lepsie :)
25. 10. 2008   anonym
jasne v rastovych sa vklady znehodnotili najviac. Tam su ludia najviac v minuse. Aktualna hodnota uctu je nizsia ako sucet prispevkov co tam klient dal.
20. 10. 2008   naj7
Spravcovska spolocnost vie, co robi - s tym sa da suhlasit iba pokial ide o obrovske poplatky. Rad si necham vysvetlit, preco kazda spravcovska spolocnost ma najvyssie mozne poplatky za spravu ake umoznuje zakon?
Zda sa, ze vela spravcovkych spolocnosti nevie co robi, inak by straty neboli take hlboke. Ak niekto strati v krize vsetky zisky z predoslych 3 rokov, tak to znamena jedine - ze nevie riadit riziko.
Navrhujem vratit 3 rocne spravcovske poplatky, ktore inkasovali, kedze ich praca ma negativny vysledok.
To by sa mi zdalo ako fer a ako pro zakaznicky orientovany pristup.
Zhrniem to teda: odmeny profesionalne - vysledky amaterske. To je zial bezne v celom financnom biznise.
22. 10. 2008   cica
Zdielam tento nazor, predseda vlady nas " varuje " pred stratou penazi v DSS, ale najvacsia strata by bola " venovat" nase peniaze do statnej pokladnice. Zaruka ziadna. Teraz nemaju na dochodky, pretoze si ludia zacali sporit na vlastnych uctoch. Myslite si, ze to o 10 rokov bude inak? Potrebuju na rozhadzovanie a vyhovaraju sa na krizu. Aj tu si Americania vyrobili sami a naschval , lebo uz dlho maju hoaspodarske problemy. Takze pozor. v statnom rozpocte sa nase peniaze neurocia, ale rozptylia nevedno kam. :-))))
24. 10. 2008   ap
mila cica. Teraz nemaju na dochodky nie preto lebo si ludia "zacali" sporit na vlastnych uctoch, ale preto ze Miklos s Kanikom zobrali 50% povinnych odvodov zo soc. poistovne (pre terajsich dochodcov - Tvojich rodicov a starych rodicov) a nechal pre nich prazdnu kasu! Nechali tam 70 mld. z predaja SPP, co tak vystaci na tri mesiace. A potom?...
22. 11. 2008   bez
Súhlas. Nech si účtujú poplaty zo zhodnotenia a nech nesú dôsledky za znehodnotenie. Počet DDS by určite poklesol na minimum.
24. 10. 2008   ap
... no je vidiet, ze si odbornik! Spravna poznamka "AK DSS vie co robi"!!!
A este jedna otazka - o akych "TVOJICH" peniazoch a "TERAJSICH DOCHODCOCH" sa to bavime?
26. 10. 2008   anonym
... jednoznacne najvacsi "odbornik" si ty. MOJE peniaze znamena ze NIE SU statne a stat ich tym padom nemoze rozhadzat kade-tade. A to je najpodstatnejsie. 1.pilier je piramidova hra ako Drukos vynos. Co donho das, to sa hned odleje prec. Ficko nema uz dalsie peniaze na rozhadzovanie, tak musi oblbnut 150 000 ludi aby vystupili z 2. piliera a ICH nasporenych 7 miliard nasledne rozhadzat (co uz ma naplanovane v buducorocnom rozpocte).
Ty mas asi tiez klapky na ociach ako sucasna vlada ak nevidis za najblizsie volby ... Alebo chces povedat ze z 1. piliera sa budu dat utiahnut dochodky pri sucasnom demografickom vyvoji za 10-20 rokov ???
(Suhlasim ze poplatky DSS-iek su odveci. Mal by byt fixny poplatok, nezavisly od prispevkov a zostatku. Toto je uplne chore a hadam sa coskoro zmeni.)
22. 11. 2008   bez
Junáčik, jednu otázočku. Prispievam terajším dôchodcom /možno aj tvojmu dedovi, babke/ deiatky rokov. Zmenia sa pravidlá v pribehu hra a mne už nebude prispievať nikto. Ale to bude môj problém, že. V priebehu života s takýmto "rozýšlaním" skôr, či neskôr určite narazíš. Potom už bude solidárnosť v poriadku, že?
22. 11. 2008   PT
...je tu vsak chyba v systeme. Generacia ludi, ktori teraz uz sporia samy na dochodky a davaju/davali svoje "buduce dochodky" do podielovych fondov (vo vyspelych krajinach tomu je uz zo 30 rokov) zacne svoje dochodky onedlho vyberat z podiel.fondov, cize ich predavat. Terajsia a buduca generacia, ktora si na dochodky uklada a bude ukladat, cize nakupovat podielove fondy je a bude uz ovela mensia - starych pribuda, mladych menej. Nastane problem... > viac podelovych fondov sa bude predavat nez nakupovat - ovela viac. Kedze prevazne dopyt po podielovych fondoch zvysuje ich cenu a ten bude onedlho nizsi nez ich predaj, tieto fondy budu klesat, cize nebudu zarabat...tento hromadny vypredaj fondov a odliv kapitalu z fin. trhov nas caka,, to je iste. Diverzifikacia je tak velka, ze je uplne jedno, ktory podiel. fond kto vlastni v dochodkovom portfoliu. Nehovoriac uz vobec o hosp.krizach... Ani prvy ani druhy pilier preto nie je do buducna bezpecny. Kazdy by si mal planovat svoj dochodok sam po svojom a nenechat "inych", t.j. - stat, politikov, priemernych spravcov fondov/statistov, ktori nemaju moznost predpovedat vyvoj na trhoch a vcas reagovat - aby spravovali jeho peniaze... Financne vzdelanie terajsej a nasledujucich generacii uz od zakl. skol, samostatnost v rozhodovani vs. spolah na niekoho (stat,DSS,DDS) je zaklad zmeny rozmyslania a pristupu k zabezpeceniu v starobe.
29. 10. 2008   mill10
Myslim ze investovaniu rozumiem celkom dobre, a u mna su moje peniaze vsetky co zarobim...neviem ako u teba. To znamena, ze ak stat z mojej hrubej mzdy strhne 18 percent...do socialnej poistovne, povazujem ich za poctivo zarobene a tym padom aj moje peniaze! Suhlasim, ze aj priebezny system musi fungovat, ale pokial si dobre pamatam, tak politici a medzi nimi aj Ficko tvrdili, ze na dochodky bude, okrem ineho aj z privatizacie... A sporenie na vlastny dochodok, ci uz v druhom, alebo aj v tretom pilieri je vsade v rozvinutych ekonomikach normalne, lebo tam uz ludia zistili, ze spoliehat sa na stat to nejde a nieje to ani spravne! A ak chce Fico rozdavat dochodcom a zvysovat si tak preferencie nech prispeje zo svojho platu ktory nieje maly, alebo nech prispeje SMER zo sponzorskych prispevkov :)
1/4staršie