Skvelá účtovníčka je poklad každej firmy. Tu sú 3 vlastnosti, ktoré by mala mať

, PR článok

Dobrá účtovníčka sa musí vedieť popasovať s obrovským množstvom predpisov a nariadení, ktoré sa navyše menia v čase. Neraz dokonca prinášajú nečakané prekážky, za ktorými stoja hrozby v podobe pokút a penále. Aj preto je pre každú firmu dôležité mať na tejto pozícii kvalitnú profesionálku. Ktoré tri vlastnosti by jej určite nemali chýbať?

1. Neustále vzdelávanie sa
Účtovníctvo nie je profesiou, v ktorej sa niečo raz naučíte a môžete to následne rovnako vykonávať ďalších desať rokov. Naopak, zákony sa menia a ich úpravy treba proaktívne sledovať. V tejto oblasti veľmi pomáhajú rôzne odborné školenia, ktoré nájdete napríklad na Profivzdelavanie.sk.

Konkrétny problém si však často žiada osobnejší prístup, preto je dôležité mať sa s kým v prípade potreby poradiť. Pomôžu napríklad odborníci zo spoločnosti Poradca podnikateľa.

„Obracajú sa na nás profesionálky, ktoré na sebe pracujú a majú chuť prekonávať stále nové výzvy. Zodpovedali sme už tisíce rôznych otázok týkajúcich sa napríklad DPH, stravovania zamestnancov, noviniek v zákonoch aj množstva ďalších oblastí. Našou úlohou je byť spoľahlivou skratkou k informáciám a riešeniam pre naše klientky a klientov, aby oni mohli dennodenne vyhrávať svoje zápasy o bezproblémové fungovanie firmy,“ približuje Silvia Milová, marketingová riaditeľka spoločnosti Poradca podnikateľa.

Veľmi vyhľadávanou službou je práve Daňová a Mzdová pohotovosť, v ktorej už roky predplatiteľom odpovedajú odborníci na ich otázky telefonicky, chatom alebo mailom. „Naši poradcovia odovzdávajú svoje vedomosti a skúsenosti, pomáhajú riešiť konkrétne problémy. Naše klientky sú zodpovedné a svedomité a často aj odpoveď vedia, ale chcú sa uistiť druhým názorom. Je to prirodzené, pretože legislatíva je často komplikovaná a jej výklad môže byť nejednoznačný.“

2. Spoľahlivosť a dodržiavanie termínov
Hoci je účtovníctvo do určitej miery flexibilná práca a neraz je jedno, či sa mu človek venuje doobeda, poobede alebo v noci, nepatrí k povolaniam, v ktorých sa dá len tak na mesiac vypnúť telefón a odpojiť sa od internetu. „Treba dohliadať na dodržiavanie mnohých termínov. Ak účtovníčka pracuje pre menšiu spoločnosť – či už interne, alebo externe, zväčša nemá zástupcu, a tak sú výplaty, DPH či rôzne výkazy len v jej réžii,“ hovorí zo skúsenosti s klientkami Poradcu podnikateľa Silvia Milová.

To sa často premieta nielen do pracovného, ale aj súkromného života – napríklad pri plánovaní termínu dovolenky alebo jej dĺžky. Celá firma sa spolieha na schopnosť účtovníčky ochrániť ju pred problémami. Ak si profesionálka v oblasti účtovníctva túto zodpovednosť uvedomuje, má vypracovaný systém a využíva moderné technológie, aby jej nič neušlo. Navyše robí veci v dostatočnom predstihu napríklad pre prípad, že treba doplniť podklady.
Jedným zo spôsobov, ako ušetriť čas a zároveň mať veci spoľahlivo pod kontrolou, je aj Daňová a Mzdová pohotovosť. Vďaka nej je možné získať vyjadrenie od odborníkov už v priebehu pár minút. Ušetrený čas môže účtovníčka potom venovať iným činnostiam.

3. Komunikatívnosť a precíznosť
Získavanie podkladov, spolupráca s inými oddeleniami firmy či daňovými alebo odbornými poradcami – toto všetko patrí do pracovnej náplne účtovníčky. Ruka v ruke s týmito úlohami ide aj schopnosť prispôsobiť sa zvyklostiam v danej spoločnosti. V niektorých firmách je práca formálnejšia, inde zas uvoľnenejšia. Zásady ako príjemné vystupovanie, slušnosť či ochota pomôcť a vysvetliť, ale v prípade potreby aj asertivita sa vyplatia v každom prostredí.

Komunikatívnosť a precíznosť sú dôležitými vlastnosťami dobrej účtovníčky a mnohé spoločnosti to uvádzajú ako podmienku priamo v pracovných ponukách. Ak vie napríklad kolegom ochotne a jednoducho vysvetliť, aké podklady potrebuje, alebo sa nebojí zdvihnúť telefón, aby skonzultovala problém, je to plus. Uľahčí si prácu a zároveň ide o krok k bezproblémovému fungovaniu celej firmy. „Aj my pri výbere našich poradcov dbáme na to, aby boli naozaj odborníci a profesionáli v danej oblasti a aby zároveň dokázali príjemne komunikovať. Sú odborní a presní, ale hovoria ľudskou rečou,“ uzatvára Silvia Milová.  

VIAC O DAŇOVEJ A MZDOVEJ POHOTOVOSTI

 

Súvisiace články

Aktuálne správy