Operatívny leasing môže podporiť predaj vozidiel

Trh operatívneho leasingu vozidiel sa teší veľkej popularite a podľa najnovšej štúdie spoločnosti Boston Consulting Group (BCG) môže v nasledujúcich 10 rokoch tvoriť až 15 % predaja nových vozidiel. Operatívny leasing v Európe ponúkajú najmä startupy, no tento model môže byť zaujímavý aj pre tradičných výrobcov a leasingové spoločnosti.
Operatívny leasing funguje v podstate podobne ako predplatné v iných oblastiach. Podľa agentúry APA spotrebiteľ platí mesačný poplatok, ktorý kryje väčšinu nákladov, napríklad údržbu, opravy, poistenie či dane. Palivo nie je v tomto poplatku zahrnuté. Na rozdiel od tradičného finančného leasingu má táto forma financovania pružnejšiu platnosť zmluvy, od niekoľkých mesiacov až po niekoľko rokov. Mesačný poplatok klesá podľa dĺžky platnosti zmluvy.
BCG uvádza, že operatívny leasing reaguje na čoraz silnejší trend klesajúceho záujmu spotrebiteľov o vlastníctvo určitého produktu. Podľa štúdie tomuto trhu v súčasnosti dominujú startupy, no operatívny leasing môže byť zaujímavý aj pre výrobcov a tradičné leasingové spoločnosti.
Značky, ako Audi, Volvo, Porsche, Lexus, Jaguar, Land Rover, Pivotal, Nissan a Hyundai, už podobné služby ponúkajú. Medzičasom začali svoju ponuku upravovať aj leasingové firmy a okrem iného skracujú minimálnu dĺžku platnosti zmluvy. Táto ponuka môže podľa BCG prilákať nových zákazníkov a podporiť predaj vozidiel.

Súvisiace články

Aktuálne správy