Nálada nemeckých spotrebiteľov sa zlepšuje, dosiahla takmer ročné maximum

Nálada nemeckých spotrebiteľov pokračuje v raste, pričom dosiahla takmer ročné maximum. Náladu spotrebiteľov podporilo výrazné zlepšenie pandemickej situácie v krajine a s tým spojené uvoľňovanie protipandemických opatrení.
Index spotrebiteľskej dôvery na mesiac júl, ktorý zostavuje inštitút pre prieskum trhu GfK na vzorke približne 2000 spotrebiteľov, vzrástol na -0,3 bodu z predchádzajúcej hodnoty -6,9 bodu. To je výrazne lepší výsledok, než sa očakávalo, keďže analytici oslovení agentúrou Reuters počítali s rastom indexu iba na -4 body.
Najnovšia hodnota indexu je zároveň najvyššia za takmer rok, keď lepší údaj dosiahol index spotrebiteľskej dôvery GfK v auguste minulého roka. Na porovnanie, index GfK na júl 2020 predstavoval -9,4 bodu.
Spotrebitelia boli omnoho optimistickejší, čo sa týka ich osobných príjmov, ako aj celkového vývoja ekonomiky. Podindex ekonomických očakávaní vzrástol zo 41,1 bodu na 58,4 bodu, čo je najvyššia hodnota za posledných 10 rokov. Podindex príjmových očakávaní sa zvýšil z 19,5 na 34,1 bodu a čiastkový index poukazujúci na ochotu nakupovať z 10 bodov na 13,4 bodu.

Súvisiace články

Aktuálne správy