Dvojdňovým školeniam odzvonilo! Rozvíjajte mäkké zručnosti vašich zamestnancov efektívne

, PR článok

Krivka firemného vzdelávania sa za posledných 10 rokov rapídne mení, keďže prvotne bolo jeho úlohou odstraňovať slabé stránky zamestnancov, obzvlášť ak nespĺňali čísla, akési "za trest". Následne sa vzdelávanie poskytovalo zamestnancom ako 8 hodinové školenie vo forme benefitov "za odmenu" zo strany zamestnávateľa. 

Odomykanie potenciálu jednotlivcov a práca so silnými stránkami zamestnancov v súčasnosti predstavuje pre moderné organizácie NEVYHNUTNOSŤ, ak chcú byť konkurencieschopné.

V článku by sme vám chceli načrtnúť trendy, ktoré sme v odvetví firemného vzdelávania odhalili a v každodennej praxi sa s nimi stretávame čoraz častejšie. 
 

1. Learning Design – skutočné porozumenie ešte pred vzdelávaním
Účastníci sa stávajú spolutvorcami tréningových programov, keďže sú plne zahrnutí do tvorby ich vzdelávania, sú v centre ako používateľ a sú podnecovaní k tomu, aby vyjadrili svoje postoje, potreby a pohľady na vzdelávací proces.
Takýto proces tvorenia, vykonaný ešte pred samotnými workshopmi či tréningmi, v sebe odzrkadľuje individuálne a skupinové potreby. 

2. Efektívna forma vzdelávania – dlhšie neznamená lepšie
Oproti pôvodným formám skupinových školení veľkosť skupiny klesá. Nie je väčší ako 5-6 účastníkov, čo zaručuje neopakovateľnú dynamiku a maximálnu interakciu. Zároveň počas tradičných dlhých 8 hodinových školení pozornosť účastníkov rapídne klesá. Výskumy ukazujú, že kognitívny limit účastníkov, teda to, kedy sú schopní sa maximálne sústrediť, netrvá dlhšie ako 3- 4 hodiny. A preto je vzdelávanie rozdelené do niekoľkých kratších interaktívnych blokov. 

 

3. Vzdelávanie zamestnancov spojené s biznis cieľmi spoločnosti
Keďže je vzdelávanie v dnešnej dobe nevyhnutnosť, je súčasťou DNA každej modernej organizácie. Riadiaci pracovníci sa tak stále rozvíjajú v témach ako:
vytváranie samoriadiacich tímov s rastovým myslením, vedenie koučingových rozhovorov s jednotlivcami, vedenie porád s jasnými výstupmi a práca s kreatívnymi nápadmi všetkých členov tímu. 
Konzultant Jens Baier hovorí „Manažéri by sa mali pýtať svojich členov tímu: „Čo sa učíš?“ tak často ako sa pýtajú: „Na čom pracuješ?“

Už v 18. storočí vznikol pojem „kývnutie na slovo“, ktorý sa zvykol používať pri predstieraní počúvania a porozumenia. A ako to je teraz? Veľmi ďaleko sme nezašli, lebo medzi predstieraným a skutočným porozumením v tímoch je ešte stále priepasť. 
Na druhej strane organizácie očakávajú výsledky od svojich zamestnancov, ale bez osobnej efektivity a inovatívnosti v riešeniach sa výsledky samé nedostavia. 

Výzva, ktorú musia aktuálne manažéri pri rozvoji členov tímu riešiť, predstavuje pomyselné prekonanie priepasti medzi falošným a skutočným porozumením v tímoch.

Primárnou úlohou manažérov či lídrov v moderných, sebavedomých a zrelých organizáciách je: 
Udržať MEDZIĽUDSKÉ VZŤAHY medzi členmi tímu, vytvárať bezpečné prostredie zlepšením MANAŽÉRSKYCH VZŤAHOV, a dosiahnuť SMART VÝSLEDKY prostredníctvom EFEKTIVITY A INOVATÍVNYCH RIEŠENÍ. 

Investovanie do toho najcennejšieho aktíva, ľudského kapitálu, je nielen prínosné z hľadiska rozvoja kľúčových kompetencií, ale naviac prispieva k rozvoju celkovej firemnej kultúry založenej na plnej dôvere medzi jednotlivými členmi tímov. 

V konečnom dôsledku sú to práve ZAMESTNANCI, ktorí vytvárajú skutočné porozumenie v tímoch a ktorí túto zmenu vo firemnom prostredí vytvoria. 
Zabudnite na neefektívne dvojdňové školenia a doprajte svojim zamestnancom nový impulz pomocou rozvoja ich mäkkých zručností.  

Navštívte suvko.sk a odhaľte svoj maximálny potenciál. 

 

 

 

Súvisiace články

Aktuálne správy