Výrobca dezinfekčných prostriedkov Reckitt Benckiser prekonal očakávania trhov

Britský výrobca dezinfekčných prostriedkov Reckitt Benckiser oznámil za prvé tri mesiace tohto roka výraznejší než očakávaný rast tržieb. Výsledky podporila pandémia nového koronavírusu, ktorá naďalej zvyšuje dopyt domácností po hygienických produktoch firmy.

Reckitt Benckiser, do ktorého portfólia patria hygienické produkty ako Lysol, Harpic, Dettol, Cillit Bang, ale aj osviežovač vzduchu Air Wick či značky Calgon alebo Strepsils, uviedol, že za 1. kvartál zaznamenal tržby na úrovni 3,51 miliardy libier (4,04 miliardy eur). Na porovnateľnej báze to predstavuje rast o 4,1 %. Spoločnosť tak výrazne prekonala odhady analytikov, ktorí počítali s rastom porovnateľných tržieb o 2,4 %.

Výsledky podporil najmä hygienický biznis, ktorý potiahol výsledky spoločnosti aj v minulom roku. Porovnateľné tržby v tomto biznise vzrástli v 1. kvartáli medziročne o 28,5 %, zatiaľ čo analytici počítali s rastom o približne 18 %.

Naopak, v prípade biznisu v oblasti zdravia porovnateľné tržby klesli o 13 %. Dôvodom bola slabšia chrípková sezóna na začiatku roka, pod čo sa podpísali protipandemické opatrenia vrátane nosenia rúšok. Ani v tomto prípade výsledok nesplnil očakávania analytikov, ktorí počítali s poklesom porovnateľných tržieb o 9,8 %.

Spoločnosť zároveň oznámila, že prognózu tržieb na tento rok ponecháva na pôvodnej úrovni. Aj naďalej tak očakáva, že tržby sa v porovnaní s minulým rokom v najhoršom prípade meniť nebudú. V prípade rastu firma očakáva, že maximálne dosiahne 2 %.

Súvisiace články

Aktuálne správy