Podstatne menej predplatiteľov: Akcie veľkého víťaza koronakrízy sa prepadli

, ČTK,REUTERS Foto: TASR/AP

Rast počtu predplatiteľov Netflix v prvom štvrťroku výrazne spomalil kvôli poľavovaniu pandémie a nedostatku nových filmových a seriálových hitov.

Analytici v ankete spoločnosti Refinitiv v priemere odhadovali, že nových predplatiteľov streamovcej služby bude 6,25 milióna. Počet nových predplatiteľov nakoniec zaostal aj za očakávaniami samotného Netflix. Pribudli ich necelé štyri milióny a celkovo je ich 208 miliónov. Firma pre aktuálny štvrťrok očakáva iba 3,2 milióna nových užívateľov.

Americká internetová televízia to oznámila v utorok po uzavretí búrz a jej akcie vzápätí odpísali 11 percent. Trhová kapitalizácia firmy sa tak prepadla o 25 miliárd dolárov. Akcie firmy stúpli za posledných 12 mesiacov o 27 percent, pre porovnanie, technologicky silný index Nasdaq Composite si proti tomu pripísal 63 percent.

Zisk aj tržby pritom od januára do marca silne vzrástli. Čistý zisk stúpol v prvom kvartáli medziročne o 140 percent na 1,7 miliardy dolárov a tržby rástli o 24 percent na 7,2 miliardy dolárov.

Netfixu pandémia pomocou zatvorených kinosál zabezpečila rekordné hospodárske výsledky. Zároveň ale skomplikovala nakrúcanie nových seriálov. V liste akcionárom tiež varovala, že väčšiu ponuku nového obsahu možno očakávať až v druhej polovici roka.

Firma navyše bojuje s rastúcou konkurenciou, stále väčší tlak na ňu vyvíja predovšetkým hollywoodsky gigant Walt Disney a jeho streamovacia služba Disney + spustená v novembri 2019. V marci prekonala hranicu 100 miliónov predplatiteľov. Hoci si Netflix stále predpláca viac ako dvakrát toľko ľudí, Disney stratu rýchlo dobieha a pritom je stále zastúpený vo výrazne menej krajinách.

Netflix na domácom trhu v Spojených štátoch a v ďalších regiónoch nedávno pristúpil k zvýšeniu ceny. Sprísnil aj postup v prípade, keď používatelia zdieľajú jedno heslo. To rast príliš nepodporí.

Netflix sa nedomnieva, že v reportovanom období došlo k nejakému zásadnému obratu v konkurencii. Pre druhú polovicu roka firma počíta s rýchlejším rastom registrovaných prístupov,  pretože divákom ponúkne nové tituly, okrem iného akčný film Red Notice alebo nové epizódy Zaklínača. Počas daného kvartálu navyše prišla o jednu z populárnych relácií, keď sa komédia z pracovného prostredia "The Office" presunula na konkurenčnú streamovaciu službu Peacock od Comcast.

 

Súvisiace články

Aktuálne správy