Makrowin predáva v USA aj napriek koronakríze tretinu produkcie

Náročný trh v USA ostáva aj počas koronakrízy hlavným zahraničným trhom popredného slovenského výrobcu drevených a drevohliníkových okien a dverí Makrowin Detva. Firma tam už niekoľko rokov umiestňuje viac ako tretinu svojej produkcie, ktorá dosahuje ročne výšku 1,5 milióna eur. Podobné čísla v tržbách a exporte do USA očakáva aj za rok 2020.
„Na špecifickom a najnáročnejšom trhu na svete v USA sa dlhodobo presadzujeme najmä kvalitou. Nášmu odbytu pomáha aj napojenie na amerických architektov,“ uviedol pre TASR riaditeľ spoločnosti Dušan Majer.
Podľa neho je dôležité, že o nich vedia architekti a odborná verejnosť a práve oni ich odporúčajú ďalším. „Presadiť sa v USA je veľmi náročné a pomáhajú nám práve referencie. Americkí architekti, s ktorými naša firma spolupracuje, už novostavby a náročné rekonštrukcie plánujú s našimi oknami,“ vysvetľuje.
Vznik spoločnosti Makrowin sa datuje rokom 1997. Prvé okná inštalovala v USA na stavbe pasívneho domu v súťaži Solar Decathlon už v roku 2011. Firma v roku 2019 zaznamenala tržby 1,55 milióna eur a zisk 29.400 eur.

Súvisiace články

Aktuálne správy