Americký internetový gigant Amazon sa tento rok chystá odštartovať kľúčovú vianočnú sezónu skôr, ako po iné roky.
Spoločnosť totiž pre pandémiu nového koronavírusu presunula svoj nákupný festival Prime Day z pôvodného júlového termínu na október. Bude to tak prvýkrát, čo sa Prime Day uskutoční na jeseň a Amazon dúfa, že by to mohlo inšpirovať ľudí, aby začali skôr s vianočnými nákupmi.
Aj ďalší významní maloobchodníci v USA naznačili ešte predtým, ako Amazon v pondelok zverejnil svoje plány, že by chceli odštartovať vianočnú sezónu už v októbri, v nádeji, že sa v novembri a decembri vyhnú veľkým davom vo svojich obchodoch.
Tohoročný Prime Day Amazonu sa uskutoční v dňoch 13. a 14. októbra, a bude určite vyvíjať tlak na rivalov, aby ponúkli zľavy v rovnakom čase. V predchádzajúcich rokoch maloobchodné reťazce Walmart, Best Buy a Target ponúkali počas Prime Day svoje vlastné on-line zľavy.
Amazon zahájil túto predajnú akciu v roku 2015 ako odpoveď na čínsky Deň nezadaných, Singles‘ Day, ktorý sa koná 11. novembra a vymyslel ho a spopularizoval čínsky internetový obchod Alibaba.
Prime Day sa stal jedným z najväčších nákupných festivalov Amazonu, pretože ponúka na niektoré tovary najväčšie zľavy z celého roka. Amazon to považuje tiež za spôsob, ako prilákať viac ľudí, aby sa zaregistrovali ako členovia jeho služby Prime a získali viaceré výhody za mesačný poplatok 12,99 USD (11,16 eura) alebo 119 USD ročne.