Jednoduché riešenie: Platobná karta na oživenie podnikania zasiahnutého pandémiou

, Loyaltek

Ide o predplatenú kartu, ktorú je možné využiť na núdzovú humanitárnu pomoc alebo pre podporu konkrétnych skupín obyvateľstva.

Európske fintech spoločnosti Loyaltek a Paynovate prichádzajú s riešením, ktorého cieľom je ponúknuť občanom potrebnú a urýchlenú finančnú podporu.

Karty Unity Card budú bezplatne dostupné pre obce a samosprávy, teda miesta s lokálnym dosahom, pričom môžu byť doručené kamkoľvek v Európe v čo najkratšom možnom čase a bez ťažkopádnej logistiky a administratívy. Inovatívnym, ale i mimoriadne účinným prínosom tejto debetnej karty je možnosť obmedzenia jej použitia v určitej zemepisnej oblasti (napr. v jednej obci), ako aj v určitých, vopred určených obchodoch alebo podnikoch. V súčasnej situácii napríklad v tých, ktoré boli nútené uzavrieť svoje prevádzky ako sú hotely, reštaurácie, bary, kaderníctva, špecializované obchody, atď. Ide teda o nástroj na stimuláciu miestnej ekonomiky a zabránenie odlievaniu peňazí na zahraničné webové stránky elektronických obchodov, presunom do zahraničia alebo šetreniu.

Či už ide o podporu obchodníkov, ktorí museli ukončiť svoju podnikateľskú činnosť, alebo o pomoc matkám nakŕmiť svoje deti, vedúci predstavitelia samospráv či štátov hľadajú spôsoby, ako zmierniť následky uzavretia ekonomiky a pripraviť sa na návrat do normálneho života a oživenie ekonomiky,“ vysvetľuje Robert Masse, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Loyaltek a odborník v oblasti platobných kariet. „Dochádza však čas a vyvstáva otázka, ako a čo najrýchlejšie a najúčinnejšie rozdeliť tieto rôzne zdroje a zároveň sa vyhnúť rizikám podvodov. Je potrebné zabezpečiť, aby verejné peniaze slúžili svojmu účelu a boli prínosom pre spoločnosť ako celok.

Debetnú kartu je možné nabiť i dobiť ľubovoľnou sumou peňazí. Funguje rovnako ako bežná debetná karta na platobných termináloch. Obdobie platnosti sa môže prispôsobiť podľa potrieb a zamýšľanej podpory. Užívatelia si dokážu skontrolovať zostávajúcu hodnotu vďaka QR kódu na zadnej strane, zatiaľ čo lokálna autorita dokáže monitorovať, analyzovať, spravovať a dokonca upravovať spôsob, akým sa používajú tieto karty, a to všetko v reálnom čase. Opäť sú to teda nové technológie, ktoré ponúkajú riešenie v situácii, ktorá sa v istých momentoch javila ako neriešiteľná.

Karty sa osvedčili v Nemecku počas migračnej krízy, kedy Loyaltek rozdal miestnym orgánom desiatky tisíc kariet na správu povolení pre sýrskych utečencov, čo im umožnilo uspokojiť ich najzákladnejšie potreby nákupom od miestnych obchodníkov. 12 000 kariet venoval Loyaltek pred dvoma rokmi aj Svetovému potravinovému programu ako súčasť humanitárnej pomoci.

 „Naše výskumné a vývojové tímy si dobre uvedomujú spoločenskú zodpovednosť, pričom ich cieľom bolo pomôcť v boji proti pandémii COVID-19. V konečnom dôsledku je to však pragmatizmus a potenciál tohto riešenia, ktorý nás presvedčil o vytvorení potrebných partnerstiev pre jeho nasadenie v celej Európe. Príde nám úplne prirodzené venovať prvých 5 000 kariet každej z obcí, ktoré sa s ňou rozhodnú pracovať. Sú totiž najbližšie k situácii v teréne. Realizačné náklady udržiavame na minime a predstavujú zlomok bežných nákladov na podobné „tradičné“ opatrenia. Okrem toho si za transakcie neberieme žiadnu maržu,“ uzatvára Robert Masse.

 

Súvisiace články

Aktuálne správy