Česmad víta zjednotenie pravidiel v tzv. balíčku mobility

Pre slovenských dopravcov je prijatie cestného balíčka mobility dobrou správou. Zjednocuje podmienky, podľa ktorých sa v odvetví cestnej dopravy uplatňuje smernica o vysielaní, obmedzuje pôsobenie schránkových firiem, posilňuje spoluprácu úradov, zefektívňuje kontroly, a tak prispieva k rovnakým podmienkam na dopravnom trhu Európskej únie (EÚ). Skonštatoval to hovorca Združenia cestných dopravcov SR Česmad Slovakia Roman Kment.
Poznamenal, že počas rokovaní, ktoré sa uskutočňovali od mája 2017, bol hlavnou prioritou združenia spôsob, akým sa na slovenskú dopravu budú uplatňovať pravidlá o vysielaní a minimálnych mzdách v krajinách EÚ. „Dopravcovia môžu naďalej zamestnávať vodičov podľa slovenských pravidiel pri tranzitných a bilaterálnych prepravách, rovnako ako aj pri tzv. ‚kolečkách‘ s treťoštátnymi prepravami v režime 1+1, resp. 0+2,“ priblížil.
Na slovenské spoločnosti sa tak od konca roka 2021 v uvedených prípadoch nebudú vzťahovať žiadne dnes obmedzujúce administratívne povinnosti ako registrácie vodičov v zahraničí, povinnosť mať zástupcu dopravcu v zahraničí, dokladať hostiteľskému štátu odmeňovanie vodiča a podobne.
Hlasovaním v Európskom parlamente (EP) sa vo štvrtok po viac ako troch rokoch definitívne uzatvorili diskusie o komplexnej reforme pravidiel na trhu cestnej dopravy v EÚ. Europoslanci veľkou väčšinou schválili tzv. balíček mobility a potvrdili tak dohodu medzi EP a Radou z decembra 2019. Podľa Kmenta išlo o jeden z najzložitejších a najkontroverznejších súborov právnych predpisov, o ktorých sa rokovalo v Bruseli v priebehu posledných rokov.

Súvisiace články

Aktuálne správy