Mastercard: V karanténe rekordne rástol záujem o on-line zážitky, tu je TOP 10

Diskusia 2  
Mastercard: V karanténe rekordne rástol záujem o on-line zážitky, tu je TOP 10
Zdroj: mastercard
Foto: SITA/AP


21. 5. 2020 - Poskytovatelia virtuálnych zážitkov, ako sú lekcie fitness, sledovanie TV a filmov alebo internetové vzdelávacie kurzy, zaznamenali počas obmedzenia pohybu rekordné počty predplatiteľov. Svoje výdavky za virtuálne zážitky zvýšil približne každý tretí Európan (30 %). Vyplýva to z aktuálneho prieskumu medzi európskymi spotrebiteľmi spoločnosti Mastercard.

Okrem videohovorov so svojimi blízkymi, ktoré uviedlo 75% respondentov, bolo najpopulárnejším virtuálnym zážitkom sledovanie predplatených internetových televízií alebo filmových služieb ako Netflix či Amazon Prime Video (58 % Európanov). Nasledovali online komédie alebo stand-up predstavenia (36 %), online koncerty (32 %), videohry (31 %) a online kurzy varenia alebo online recepty (30 %). Viac ako štvrtina opýtaných online cvičila (26 %) a až 24 % ľudí v Európe virtuálne navštevovalo múzeá a pamiatky.

Čas, ktorý ľudia po celej Európe trávia v súčasnosti doma, vnímajú aj ako príležitosť získať za pomoci online kurzov nové zručnosti. Takmer dve pätiny (37 %) respondentov začali využívať online bankovníctvo, viac ako štvrtina (28 %) sa učí ako dbať o svoje zdravie a objednávať si lieky online a takmer tretina (31 %) sa s pomocou internetových kurzov učí variť. Každý desiaty človek sa podľa prieskumu učí programovať, sedem percent využíva internet na výuku hry na hudobný nástroj a 14 % respondentov si dokonca našlo online kurz kaderníctva.

Okrem nárastu množstva ľudí, ktorí na internete nakupujú základné potreby (o celých 36%) sa pomerne výrazne zvýšil záujem aj o iné produkty, ako sú napríklad knihy (32%), strojčeky na vlasy (19%) alebo činky a podložky na jogu (13%).


Desať najpopulárnejších zážitkov v období obmedzenia vonkajšieho pohybu 

1.           75 % respondentov pravidelne komunikuje pomocou videohovorov s rodinnými príslušníkmi, priateľmi alebo kolegami z práce

2.           58 % využíva predplatné internetové televízie alebo filmové služby, ako je napr. Netflix či Amazon Prime Video

3.           36 % sleduje online komédie alebo stand-up predstavenia

4.           32 % sleduje online koncerty

5.           31 % hrá online videohry

6.           30 % sleduje online kurzy varenia alebo online recepty

7.           26 % sa účastní online fitness lekcií

8.           24 % absolvuje virtuálne prehliadky múzeí či iných zaujímavých miest

9.           22 % sa online učí cudzí jazyk

10.         20 % sa s priateľmi zúčastňuje online kvízov