Brand Finance: Toto je rebríček najsilnejších svetových značiek v sektore telekomunikačnej infraštruktúry

, Brand Finance Foto: SITA/AP

Telekomunikačný priemysel podľa výročnej správy britskej konzultačnej spoločnosti Brand Finance neutrpí v dôsledku svetovej pandémie Covid-19, najmä vďaka prebiehajúcej revolúcii práce z domu, ktorá podnietila dopyt po telekomunikačných službách.

Sektor by mal v budúcnosti rásť vďaka príchodu technológií, ktoré umožnia prácu na diaľku napríklad v zdravotníctve, školstve alebo administratíve. Výrazný rast by mala priniesť aj technológia 5G.

Celkovo však mala globálna pandémia na značky veľký dopad. Hodnota najväčších spoločností klesla dokopy odhadom  o 1 bilión dolárov. Vplyv na sektor telekomunikácií je však menší ako vplyv napríklad na letecký sektor. "Covid-19 je teraz celosvetovú hrozbou číslo jeden. Okrem zdravotných dopadov očakávame aj dopady ekonomického charakteru. Značky podnikajúce v jednotlivých sektoroch  by sa mali pripraviť na masívne zmeny v dôsledku pandémie, ktoré ovplyvnia obchodnú činnosť, dodávateľský reťazec a hospodárske výsledky. Dokonca aj v roku 2021," hovorí Savio D'Souza, riaditeľ konzultačnej spoločnosti Brand Finance.

Hodnotenie jednotlivých značiek je založené na dvoch kategóriách – celková hodnota značky a sila. Sila značky je vypočítaná na základe marketingových investícií, kapitálu materskej spoločnosti a dcérskych firiem, a samozrejme obchodného výkonu za daný rok. Spolu s objemom výnosov je sila značky rozhodujúcim faktorom jej hodnoty.

Súvisiace články

Aktuálne správy