V čase určenom pre seniorov sú obchody prázdne alebo poloprázdne

Určenie vyhradeného času na nákupy pre seniorov sa ukazuje ako problematické. Uviedol to pre TASR Martin Katriak, prezident Zväzu obchodu (ZO) SR po dva a pol dni platnosti nových nariadení zavedených pre výskyt nového koronavírusu.

Samotná filozofia stanovenia osobitného režimu je podľa neho dobrá, viaceré obchodné spoločnosti už podobné opatrenia zaviedli aj predtým. "Problémové a problematické sú niektoré praktické riešenia, napríklad vyčlenenie času pre seniorov denne od 9.00 do 12.00 h. V tomto čase sú predajne prázdne alebo poloprázdne," upozornil.
Seniori, až na malé výnimky, normálne podľa Katriaka nakupujú prevažne v čase od 7.00 do 9.00 h. "Ostatní nakupujúci sa síce v prvých dvoch dňoch nového opatrenia pokúšali nakupovať aj v režime pre seniorov, ale nechali si situáciu vysvetliť," poznamenal.
Situácia v čase po 12.00 h je podľa neho rozdielna v rôznych lokalitách, niekde sa vyskytli aj konflikty a roztržky pred obchodmi, ale inde, najmä v nákupných galériách a obchodných domoch bola relatívne pokojná.
Podľa Katriaka sa ukazuje, že riešenie času medzi 9.00 až 12.00 h pre seniorov nebolo šťastné a bude potrebné zmeniť ho podľa návrhov obchodníkov. "Veľkou neznámou zostáva sobota, kedy sú predajne najmä v menších mestách a na vidieku otvorené len do 12.00 alebo 14.00 h, pričom rodiny nakupujú na víkend. Do tejto predajnej doby spadá čas 9.00 až 12.00 h určený pre seniorov. Vidíme v tom veľké riziko, avšak vyčkáme na poznatky z nastávajúcej soboty," zdôraznil.
"Rozhodne budeme odporúčať revíziu opatrení pre seniorov tak, aby osobitné nákupné hodiny pre nich boli stanovené v dňoch pondelok až piatok a sobota zostala vo voľnom režime po celý deň," avizoval Katriak.
"Čo sa týka zabezpečenia ochranných prostriedkov v predajniach, toto sa bez problémov vykonáva. Úplnú prevahu má poskytovanie ochranných rukavíc, ale niekde už nainštalovali aj stojany s dezinfekčnými prostriedkami. Sú síce ojedinelé, ale do 2-3 týždňov by mohli byť vo väčšine obchodov," povedal prezident ZO SR.
Dodal, že pokusy zákazníkov nakupovať bez rúška sú len minimálne a sú eliminované ihneď pri vstupe do predajní. "Zákazníci pochopili, že rúško chráni nielen ich zdravie, ale aj zdravie zamestnancov obchodov a ostatných zákazníkov," uzavrel Katriak.

Súvisiace články

Aktuálne správy