Dôvera britských spotrebiteľov vo februári vzrástla

Britským spotrebiteľom sa tento mesiac zlepšila nálada a ich dôvera v ekonomiku dosiahla najvyššiu úroveň za 18 mesiacov. Objavili sa tiež signály, že aj nálada vo firmách je od decembrových volieb pozitívnejšia. Ukázali to najnovšie prieskumy.
Konkrétne, index spotrebiteľskej dôvery spoločnosti GfK vo februári vzrástol na -7 z -9 v bodu v januári a dosiahol najvyššiu úroveň od augusta 2018. Prekonal aj odhady analytikov, predpovedali, že sa zvýši na -8 bodov. Zároveň prudko stúpla aj ochota spotrebiteľov nakupovať drahé položky, ako napríklad autá.
„Jediným neznámym je potenciálny vplyv koronavírusu na správanie, dôveru a spôsoby utrácania,“ uviedol Joe Staton, riaditeľ oddelenia klientskej stratégie spoločnosti GfK.
Separátny prieskum Lloyds Bank zase ukázal, že celková dôvera v podnikateľskom sektore po piatich mesiacoch vytrvalého rastu zostala vo februári na 14-mesačnom maxime 23 %.
Firmy pritom prvýkrát od septembra 2018 vyjadrili optimizmus a ich ochota prijať nových zamestnancov stúpla už štvrtý mesiac v rade.
Analytici Lloyds Bank na základe výsledkov prieskumu odhadujú, že britská ekonomika v 1. štvrťroku 2020 mierne vzrastie po stagnácii v poslednom štvrťroku 2019.
Oba prieskumy tak podobne ako iné ukazovatele potvrdili zvyšovanie dôvery v ekonomiku od volieb 12. decembra, v ktorých získal premiér Boris Johnson väčšinu v parlamente. Jeho víťazstvo odstránilo prekážky na ceste k brexitu a Británia opustila Európsku úniu 31. januára.
Známky optimizmu medzi firmami a spotrebiteľmi odradili Bank of England od znižovania úrokových sadzieb minulý mesiac. Aj Konfederácia britského priemyslu v piatok uviedla, že dôvera v obrovský sektor služieb v krajine sa v posledných troch mesiacoch zvýšila.

Súvisiace články

Aktuálne správy