Nálada amerických spotrebiteľov sa v januári výrazne zlepšila

Zlepšenie spotrebiteľskej dôvery odzrkadľuje pozitívnejšie hodnotenie trhu práce.

Nálada amerických spotrebiteľov sa v januári výrazne zlepšila, pričom ju podporila pokračujúca sila trhu práce. Index spotrebiteľskej dôvery, ktorý zostavuje inštitút Conference Board, stúpol ma 131,6 bodu z decembrovej úrovne 128,2 bodu. Ekonómka inštitútu Conference Board Lynn Francová uviedla, že posilnenie indexu, ktoré nasledovalo po miernom raste v decembri, odzrkadľuje pozitívnejšie hodnotenie trhu práce aj zvýšenie optimizmu v súvislosti s budúcim vývojom v oblasti pracovných miest.

„Optimizmus súvisiaci s trhom práce by mal v najbližšom období naďalej podporovať dôveru a výsledkom toho bude, že spotrebitelia budú naďalej motorom ekonomického rastu a zabránia tomu, aby sa hospodárstvo v úvode roka 2020 spomalilo,“ povedala Francová. Spotrebiteľské výdavky tvoria 70 percent ekonomickej aktivity v USA.

Súvisiace články

Aktuálne správy