Ikea otvorí v tomto roku na Slovensku nové výdajné miesta

Po Košiciach by mali nové výdajné miesta Ikea v tomto roku pribudnúť v Nitre, Banskej Bystrici a v Žiline.

Ikea otvorí v tomto roku na Slovensku nové výdajné miesta. Nachádzať sa majú v Nitre, Banskej Bystrici a v Žiline. Má pritom ísť o „neznačkové“ výdajné miesta prevádzkované externou spoločnosťou. Podobné výdajné miesto Ikea už funguje od minulého roka v Košiciach. Vylepšeniami má zároveň prejsť aj webová stránka spoločnosti, na ktorej majú byť novinky, ako vylepšená funkcionalita vyhľadávania, či nové kategórie a filtre, spustené už koncom januára.

„Výdajné miesta zákazníkom ponúkajú možnosť vybrať si, kde a kedy si chcú objednávku vyzdvihnúť. To, že si dovezú výrobky domov sami, je cenovo dostupnou alternatívou k dopravnej službe,“ uviedla na stredajšej tlačovej konferencii v Bratislave generálna riaditeľka Ikea a riaditeľka v oblasti trvalej udržateľnosti pre Českú republiku, Maďarsko a Slovensko Mounia El Hilali. Ikea pritom naďalej investuje aj do existujúceho obchodného domu v Bratislave. V minulom roku do neho smerovali investície v objeme 500 tisíc eur.

Rozširovanie výdajných miest na Slovensku je súčasťou globálnej snahy spoločnosti Ikea priblížiť sa zákazníkom. Spoločnosť dlhodobo stavala najmä na veľkých obchodných domoch na okrajoch miest, aktuálne sa podľa slov jej predstaviteľov snaží reagovať na zmenu v nákupných zvyklostiach. Na Slovensku už skúša aj plánovacie štúdio, ktoré nedávno otvorila v Košiciach.

Okrem spomínaných výdajných miest a plánovacích štúdií však vo svete testuje aj ďalšie nové formáty, ako je napríklad aj mestský formát obchodného domu. Ide o prevádzku s ponukou celého radu produktov Ikea umiestnenú v centre mesta. Prvý takýto formát Ikea testuje v Paríži, onedlho by mal byť otvorený ďalší v centre Viedne. Jeho zaujímavosťou je aj to, že nepočíta so žiadnymi parkovacími miestami.

Ďalším testovaným formátom Ikea sú tzv. Ikea shopy, ktoré spoločnosť zatiaľ otvorila vo švédskom Štokholme a v hlavnom meste Španielska Madride. V porovnaní s mestskými obchodnými domami ide o menšie formáty, ktoré ponúkajú iba niektoré produktové rady Ikea, ako napríklad kuchyne či spálne.

Obchodný dom Ikea v Bratislave pritom v uplynulom finančnom roku, ktorý skončil 31. augusta 2019, navštívilo viac ako 2,9 milióna ľudí, z ktorých 1,4 milióna tvorili platiaci zákazníci. Na Slovensku Ikea predala 15,6 milióna výrobkov a nákupy mali priemernú hodnotu 69 eur. Celkový obrat spoločnosti Ikea Bratislava tak dosiahol v uplynulom finančnom roku 117,1 milióna eur, čo znamenalo medziročný nárast o 9,2 %. Čistý zisk firmy medziročne stúpol o 4,7 % na 10,5 milióna eur.

Spoločnosť Ikea Bratislava je súčasťou celosvetovej obchodnej siete Ikea, ktorá globálne prevádzkuje 374 obchodných domov v 30 krajinách. Na Slovensku prevádzkuje iba jeden obchodný dom v Bratislave, kde zamestnáva 415 ľudí.

Súvisiace články

Aktuálne správy