Výpisy z 2. piliera nežiadajte v Sociálnej poisťovni, ale u svojej DSS

Výpisy o nasporených prostriedkoch zasielajú sporiteľom v 2. pilieri dôchodkové správcovské spoločnosti (DSS) a nie Sociálna poisťovňa. Povinnosťou DSS je zaslať svojim sporiteľom výpis z ich osobných dôchodkových účtov k poslednému dňu kalendárneho roka, a to najneskôr do jedného mesiaca po uplynutí kalendárneho roka.
„Vyhotovenie a zaslanie týchto výpisov DSS sporiteľom nespoplatňuje. Okrem toho, ak sporiteľ o to požiada, je DSS povinná bezplatne poskytnúť raz ročne sporiteľovi písomné vysvetlenie k výpisu z osobného dôchodkového účtu. Výpisy sporiteľom posiela DSS na poslednú známu adresu ich trvalého pobytu listom, ak sa nedohodnú na inej adrese alebo inej forme zasielania týchto výpisov,“ informuje hovorca poisťovne Peter Višváder.
V súvislosti s výpismi zo sporenia v 2. pilieri je teda potrebné kontaktovať príslušnú DSS a nie Sociálnu poisťovňu. Poisťovňa vedie výpisy z individuálnych účtov poistencov, ktoré dokumentujú priebeh poistných vzťahov a vymeriavacích základov, z ktorých poistenec zaplatil poistné na sociálne poistenie. Okrem toho, že umožňuje poistencom prístup k informácii o zmenách stavu individuálneho účtu prostredníctvom svojho webu, na požiadanie poistenca výpis zašle aj listom.
V súvislosti s 2. pilierom poskytuje informácie len vtedy, ak vzniknú nezrovnalosti pri postupovaní príspevkov zo Sociálnej poisťovne do DSS.

Súvisiace články

Aktuálne správy