Atraktívna ponuka zábavy: On-line nakupovanie mení nákupné centrá

, Colliers International

Zábavný priemysel je jedným z odvetví, ktoré sa v posledných rokoch dynamicky rozvíjajú. Developeri a majitelia nákupných centier si čoraz viac uvedomujú, že inovatívna a atraktívna ponuka zábavy je nevyhnutnou súčasťou každého nákupného centra bez ohľadu na jeho geografickú polohu.

Podľa nového prieskumu spoločnosti Colliers International, ktorý mapuje sektor zábavy v 13 krajinách strednej a východnej Európy, dominujú voľnočasovej ponuke nákupných centier multiplexové kiná a fitnes centrá. Zo získaných údajov vyplýva, že v nákupných centrách máme viac ako 452 kín a multiplexov. Z toho najviac sa nachádza v Poľsku, viac ako 125. Vo väčšine krajín regiónu stále dominujú sieťové a miestne kiná vlastnené domácimi prevádzkovateľmi.

Napriek tomu, že zábave v nákupných centrách dominujú najmä multiplexy a fitnes centrá, v niektorých krajinách sa darí špecifickým konceptom, ktoré sa v iných krajinách nenachádzajú alebo sa takmer vôbec nenachádzajú. V Poľsku sú to tanečné školy, v Českej republike wellness centrá, v Lotyšsku, Bielorusku ale aj na Slovensku kasína. „V Poľsku sú jedným z najdynamickejšie sa rozvíjajúcich konceptov komplexy, ktoré ponúkajú rôzne únikové miestnosti a labyrinty. Najväčší počet nájomcov tohto typu, 121, je na Ukrajine, ktorá je v tomto smere lídrom regiónu,“ uviedla Dominika Jędrak, riaditeľka prieskumných a poradenských služieb. Pri zohľadnení počtu obyvateľov na jedného nájomcu v centre, je najmenej kín a multiplexov v Bielorusku, fitness centier v Albánsku a detských ihrísk v Českej republike.

Spomedzi všetkých obyvateľov krajín strednej a východnej Európy utratia najviac výdavkov na rekreáciu a kultúru Česi, priemerne 38,23 eur/mesiac, nasledujú Lotyši (35,6 eur), Slováci (22,46 eur) a Poliaci (17,89 eur).


 

Súvisiace články

Aktuálne správy