Brexit: V britských e-shopoch môže prestať nakupovať väčšina Európanov

, DPD Foto: getty images

Veľká Británia získala čas na schválenie dohody s Európskou úniou do konca januára budúceho roka. Situácia zostáva aj naďalej nejasná a prípadný brexit bez dohody by výrazne ovplyvnil správanie zákazníkov, ktorí nakupujú v britských e-shopoch. Až 70 percent Európanov by prestalo nakupovať na britských stránkach v prípade, ak by to znamenalo platbu dodatočných ciel, daní či administratívnych poplatkov.

Platba dodatočných daní a ciel, ako aj dlhšie dodacie lehoty by mohli byť prekážkou budúceho rozvoja cezhraničného elektronického obchodu v Európe. Podľa celoeurópskeho prieskumu by britské e-shopy v prípade účtovania dodatočných nákladov prestalo využívať až 70 percent európskych zákazníkov. Zvýšené poplatky by najviac ovplyvnili francúzskych a španielskych zákazníkov (76 %). Naopak, najmenší vplyv by mali na e-shoperov z Maďarska (52 %). Zo Slovákov, ktorí zvyknú nakupovať na britských stránkach, by sa s nimi rozlúčilo až 69 percent. Vyplýva to z prieskumu kuriérskej firmy DPD medzi 24-tisíc zákazníkmi v 21 európskych krajinách.

Najmä v prípade brexitu bez dohody by na tovar zakúpený on-line z Veľkej Británie mohli byť naviazané dodatočné náklady v podobe ciel, daní či administratívnych poplatkov.  Zákazníci budú musieť tieto poplatky zaplatiť ešte pred dodaním tovaru. Zásielka by bola až do uhradenia poplatkov zadržaná, čo by tiež mohlo predlžovať dodacie lehoty z britských internetových obchodov. „Pri výbere internetového obchodu zohráva čas dodania tovaru rozhodujúcu úlohu. Pre zákazníkov je tiež dôležité poznať konečnú cenu tovaru už pri zadávaní objednávky. Mnohí ľudia preto môžu začať využívať viac európske e-shopy, ktoré im tento komfort poskytujú,“ vysvetľuje Peter Pavuk, generálny riaditeľ kuriérskej spoločnosti DPD SK.

 

 

Súvisiace články

Aktuálne správy