Mnohí Slováci nakupujú víno aspoň raz mesačne, mladšia generácia aj viackrát do týždňa

U Slovákov rastie obľúbenosť slovenského vína.

Slováci obľubujú biele vína viac ako červené, a to v pomere 60 ku 40. Najčastejšie nakupujú víno v piatok. V posledných rokoch však značne rastie záujem o novo šľachtené vína, ružové vína a prosecco, čo je spôsobené hlavne trendmi v modernej gastronómií. „Víno nie je z hľadiska nákupov len jednorazovou záležitosťou. Mnohí naši zákazníci nakupujú víno aspoň raz mesačne, mladšia generácia aj viackrát do týždňa,“ uviedla na základe prieskumu nákupného správania vo svojich predajniach hovorkyňa spoločnosti Billa Kvetoslava Kirchnerová. Zároveň dodala, že predaj slovenských vín tvoril v minulom roku v predajniach Billa viac ako tri štvrtiny.

 

"Spotrebitelia sa pri výbere vín sústreďujú na jeho chuť, následne posudzujú značku, krajinu pôvodu a odrodu" informovala hovorkyňa. Ako dodala, Billa tiež spolupracuje s miestnymi vinármi a vo vybraných predajniach prináša aj vína z regiónov. „Slovenské vína sú zákazníkmi v našich predajniach vyhľadávané, čo potvrdzuje aj ich predaj, ktorý tvoril v minulom roku viac ako tri štvrtiny. Reťazec načúva požiadavkám svojich zákazníkov, a preto každoročne navyšuje ponuku slovenských vín,“ uzavrela Kirchnerová.

Spoločnosť Billa, s.r.o., ktorá je súčasťou REWE International AG, pôsobí na Slovensku od roku 1993. Je lídrom v segmente supermarketov. V súčasnosti ich prevádzkuje 150 a zamestnáva viac ako 4 500 pracovníkov. V supermarketoch priemernej rozlohy 900 metrov štvorcových Billa ponúka široký sortiment značiek, vrátane vlastných aj diskontných.

Agentúra SITA oslovila so žiadosťou o informácie aj obchodné reťazce Lidl a Kaufland.

 

Súvisiace články

Aktuálne správy