Inditex oznámil za 1. polrok solídny nárast tržieb aj zisku

Pridajte názor  Zdroj:

11. 9. 2019 - Španielska spoločnosť Inditex, najväčší maloobchodný predajca odevov na svete, oznámila za 1. polrok svojho obchodného roka 2019/20 solídny rast tržieb.

Španielska spoločnosť Inditex, najväčší maloobchodný predajca odevov na svete, oznámila za 1. polrok svojho obchodného roka 2019/20 solídny rast tržieb. Pomohlo jej dobré počasie v Európe. Zároveň potvrdila svoje ciele predaja za celý rok.

Tržby odevného gigantu, ktorý aj na Slovensku prevádzkuje sieť predajní Zara, Mango, Stradivarius, Bershka a Pull & Bear, za šesť mesiacov do konca júla vzrástli o 7 % na 12,82 miliardy eur. Čistý zisk spoločnosti sa zvýšil na 1,55 miliardy eur z 1,41 miliardy eur pred rokom. Hrubá marža za prvý polrok stúpla len mierne na 56,8 % z 56,7 % v predchádzajúcom roku.

Spoločnosť uviedla, že v období od 1. augusta do 8. septembra, teda v úvode 2. polroka, sa jej predaj v tzv. kamenných obchodoch aj on-line predaj v lokálnych menách zvýšil o 8 %. Za celý rok do konca januára 2020 očakáva nárast predaja o 4 % až 6 %.

Inditex, majiteľ značky Zara, je jedným z mála svetlých výnimiek na trhu s odevmi. Tempo rastu jeho tržieb prevyšuje konkurentov, ako je napríklad švédsky reťazec H&M, pretože sa prispôsobuje meniacim sa nákupným zvyklostiam spotrebiteľov kombináciou veľkých obchodov s predajom on-line. Akcie Inditexu tento rok vzrástli o 28 %.

Maloobchodní predajcovia odevov vo všeobecnosti zápasia s "tlačenicou" na trhu. Zákazníci čoraz viac vyhľadajú zľavy v on-line obchodoch, čo núti predajcov oblečenia znižovať ceny.

Podľa prieskumu spoločnosti Coresight Research sa internetový obchodný gigant Amazon stal najväčším predajcom odevov v Spojených štátoch z hľadiska počtu zákazníkov.

Aj Inditex zatvoril menšie obchody a sústredil sa na veľké priestory v hlavných nákupných centrách, ktoré kombinuje s predajom on-line cez svoju webovú stránku a cez aplikácie pre mobilné telefóny. Prísna kontrola jeho inventára mu zároveň umožňuje vyhnúť sa drastickým zľavám.

Značka Zara sa chystá spustiť on-line predaj v Južnej Afrike, Kolumbii, na Filipínach a na Ukrajine v septembri a októbri. Spoločnosť tiež uviedla, že od 17. septembra zlučuje on-line predaj Zara a Zara Home v Británii.