Železnice SR zrekonštruujú nakladací a vykladací priestor v stanici Sása Pliešovce

Zákazku zadali spoločnosti RWB z Banskej Bystrice za 960 tisíc eur bez dane z pridanej hodnoty spomedzi ponúk štrnástich uchádzačov. ŽSR zároveň nakúpia koks, hnedé a čierne uhlie na dva roky za 1,74 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) zrekonštruujú v Železničnej stanici Sása Pliešovce (okres Zvolen) nakladací a vykladací priestor a vybudujú prístupové cesty k nemu. Vynaložia na to 960 tis. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Zákazku na šesť mesiacov zadali spoločnosti RWB, s. r. o., z Banskej Bytrice spomedzi ponúk štrnástich uchádzačov.

Vyplýva to z výsledku verejného obstarávania formou výzvy na predkladanie ponúk, vyhlásenej vo februári tohto roka. Predpokladaná cena stavebných prác bola 1,03 mil. eur bez DPH. Cieľom stavby je zároveň úprava osvetlenia plochy, vybudovanie nových prípojok elektrického prúdu pre napájanie techniky a zariadení Ozbrojených síl SR.

Ponuky ostatných trinástich uchádzačov boli od 845,3 tis. eur (Viakorp, s. r. o., Zvolen) do 1,2 mil. eur bez DPH (Adifex, s. r. o., Bratislava). ŽSR vylúčili najlacnejšiu ponuku Viakorp, keďže v určenej lehote nevysvetlil ponuku.

ŽSR zároveň nakúpia koks, hnedé a čierne uhlie na dva roky za predpokladanú cenu 1,74 mil. eur bez DPH. Vyhlásenú verejnú súťaž rozdelili na osem častí pre štyri oblastné riaditeľstvá Trnava, Žilina. Zvolren a Košice. Lehota na predkladanie a otváranie ponúk je 24. septembra, platiť musia minimálne do 30. júna 2020.

Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 rozhodnutím vlády SR o zriadení štátneho podniku v nadväznosti na rozdelenie Československa aj Česko-slovenských štátnych dráh na dva samostatné subjekty. V Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur, prevádzkuje 3 580 kilometrov tratí, ako aj trakčné vedenia, železničné tunely a mosty, železničné priecestia, stanice a zastávky. Na základe projektu transformácie a reštrukturalizácie sa ŽSR 1. januára 2002 rozdelili na dva samostatné subjekty – ŽSR a Železničná spoločnosť, a. s., a následne 1. januára 2005 sa Železničná spoločnosť rozdelila na Železničnú spoločnosť Slovensko, a. s., pre osobnú dopravu a Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia, a. s., pre nákladnú dopravu.

Súvisiace články

Aktuálne správy