Čínsky výrobca smartfónov Xiaomi zvýšil kvartálne tržby o 15 %, trhy čakali viac

Pridajte názor  Zdroj:

20. 8. 2019 - Čínsky výrobca inteligentných telefónov Xiaomi oznámil za 2. štvrťrok rast tržieb o 15 %, zaostal však za očakávaniami trhov. Dôvodom je slabší záujem o jeho produkty na domácom trhu, v dôsledku čoho podiel firmy na čínskom trhu výrazne klesol, a to v prospech konkurenčnej spoločnosti Huawei.

Firma Xiaomi oznámila, že za 2. štvrťrok tohto roka dosiahla tržby na úrovni 51,95 miliardy jüanov (6,64 miliardy eur). V rovnakom období minulého roka predstavovali 45,24 miliardy jüanov. Medziročne to predstavuje rast o 14,8 %. Spoločnosť tak sklamala trhy, ktoré počítali s rastom tržieb približne na 53,5 miliardy jüanov.

Celkový predaj smartfónov firmy Xiaomi sa v 2. kvartáli zvýšil na 32 miliónov, jej podiel na čínskom trhu však klesol zhruba o pätinu. Naopak, konkurenčná firma Huawei zvýšila podľa spoločnosti pre prieskum trhu Canalys svoj podiel na domácom trhu o 31 %.

Z trhov sa spoločnosti Xiaomi darilo napríklad v Európe, kde dodávky zvýšila o 48 %. Aj vďaka tomu sa celkové tržby Xiaomi vygenerované na zahraničných trhoch zvýšili o vyše 33 % na 21,9 miliardy jüanov.
Čistý zisk Xiaomi sa prepadol o 87 % na 1,96 miliardy jüanov, keď ho ovplyvnili mimoriadne príjmy v 2. kvartáli minulého roka. Upravený čistý zisk, teda bez započítania mimoriadnych položiek, však vzrástol o 71,7 % na 3,63 miliardy jüanov. Firma zároveň dosiahla prevádzkový zisk 2,34 miliardy jüanov, zatiaľ čo v rovnakom období minulého roka zaznamenala prevádzkovú stratu na úrovni 7,59 miliardy jüanov.