Skupina Kofola za prvý polrok zvýšila tržby o 3,4 %

Pridajte názor  Zdroj:

13. 8. 2019 - Najväčší nárast tržieb hlási adriatický región.

Skupina Kofola zvýšila v prvom polroku tohto roka tržby vo všetkých regiónoch, kde pôsobí. Jej tržby medziročne stúpli o 3,4 % na 118,1 mil. eur. Bez vplyvu spoločnosti Leros, ktorú skupina Kofola kúpila v marci minulého roka, išli tržby nahor o 2,4 %. Pozitívne sa na tržbách podpísal hlavne adriatický región, v ktorom najviac stúpla spoločnosť Studenac. Kofola o tom informovala v tlačovej správe. Skupinová EBITDA však v prvom polroku medziročne klesla o 7,3 % na 16,5 mil. eur. Hlavnou príčinou je podľa spoločnosti máj, ktorý bol jeden z najchladnejších a najdaždivejších za posledné desaťročie.

Československý trh vygeneroval v prvom polroku tržby medziročne vyššie o 1,1 %, pričom trhové podiely v segmente gastro sú v tomto regióne najvyššie v histórii. V druhom kvartáli tohto roka začala skupina na Slovensku predávať minerálnu vodu Kláštorná Kalcia, ktorú kúpila spolu s výrobným závodom v roku 2018. Len za prvých pár mesiacov sa podarilo predať 1,5 milióna fliaš Kláštorná Kalcia a dostať sa na trhový podiel vo výške 2,5 %. Adriatický región akcionárov skupiny Kofola opäť potešil, keď vygeneroval tržby medziročne vyššie o 7,2 %. Najväčší, dvojciferný rast zaznamenali predaje v Chorvátsku, kde sa skupina Kofola vyšplhala v segmente sýtených minerálnych vôd na druhé miesto.

"Počasie nám naozaj v druhom kvartáli neprialo, ale aj napriek tejto nepriazni sa nám podarilo v porovnaní s minulým rokom navýšiť tržby a verím, že splníme avizovaný ročný plán," povedal k výsledkom generálny riaditeľ skupiny Kofola Jannis Samaras. K jednotlivým segmentom dodal: "Adriatický región nám robí radosť, vďaka investíciám neustále rastie a jeho tržby majú v hospodárení stále väčšiu váhu. Československý región je až na malé výkyvy dlhodobo stabilný, a preto sa teraz budeme sústreďovať predovšetkým na to, aby sme našli ďalšie rastové príležitosti."

Skupina Kofola je jeden z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov s deviatimi výrobnými závodmi na piatich európskych trhoch, celkovo skupina Kofola zamestnáva viac ako 1 940 ľudí (bez ruského podniku).