Firemní zákazníci na Slovensku patria medzi menej disciplinovaných pri platení faktúr

Dôvodom môže byť zlá finančná kondícia firmy, ale často to býva aj zábudlivosť či zámer neplatiť včas.

Firemní zákazníci sú celkovo menej disciplinovaní pri úhradách faktúr než koncoví a platí to aj o Slovensku. Vedie Slovinsko s tridsiatimi percentami, no vysoké percento neskorých platieb či nevymožiteľných pohľadávok v skupine firemných zákazníkov má aj Grécko, Rumunsko a Slovensko. Tieto tri krajiny zaznamenali zhodne po 27 %. Tieto závery vyplynuli z reprezentatívnej štúdie skupiny EOS.

Priemer neskorých platieb a neuhradených faktúr medzi východoeurópskymi krajinami v skupine firemných zákazníkov bol vlani 23 %. Koncoví zákazníci zaznamenali 18 %. Ako povedal konateľ spoločnosti EOS KSI Slovensko Michal Šoltes, zákazníci v skupine firemných zákazníkov majú niekoľko dôvodov, prečo vyčkávajú s platením faktúr. „Nie je to len tým, že ich firma sa nenachádza v dobrej finančnej kondícii, hrozí jej insolventnosť alebo že radšej využíva svoje zdroje na investovanie než uhrádzanie vlastných záväzkov. Často býva dôvodom aj ľudský faktor ako zábudlivosť či zámer neplatiť včas,“ dodal Šoltes.

Spoločnosť EOS Group pôsobí v oblasti správy a manažmentu pohľadávok. S počtom zamestnancov viac ako 8 000 poskytuje služby 20 000 zákazníkom v 26 krajinách po celom svete, a to prostredníctvom viac ako 60 dcérskych spoločností vrátane Slovenska.

Súvisiace články

Aktuálne správy