Najviac slovenských výrobkov je v Kauflande, ich najväčší podiel v Coop Jednota

Celkový priemerný podiel vystavení slovenských výrobkov dosiahol v júli na Slovensku 38 %.

Najviac vystavených slovenských výrobkov vo svojich predajniach má obchodný reťazec Kaufland, a to 5 908. Najväčší podiel domácich výrobkov na svojich pultoch má zas Coop Jednota, konkrétne 54 %. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK z júla 2019, o ktorom informoval Kaufland. Celkový priemerný podiel vystavení slovenských výrobkov dosiahol v júli 2019 na Slovensku 38 %, čo predstavuje v absolútnom počte 3 046 vystavení slovenských výrobkov.

V priemernom počte vystavených slovenských výrobkov za Kauflandom (5 908) v prieskume GfK skončilo Tesco (5 288). S väčším odstupom nasledovali Billa (2 259), Coop Jednota (1 436), CBA Slovakia (1 167) a Lidl (1 131). “Celkový priemerný podiel vystavení slovenských výrobkov dosiahol na Slovensku 38 %, čo predstavuje v absolútnom počte 3 046 vystavení slovenských výrobkov. Hoci ide o medziročné zvýšenie o 420 vystavení slovenských produktov, oproti predchádzajúcemu roku je to pokles o 2,2 percentuálneho bodu. Hlavný dôvod poklesu je, že počas tohto roka došlo k nárastu počtu obchodov s vyšším podielom zahraničných výrobkov,“ spresnila hovorkyňa Kauflandu Lucia Langová.

Percentuálne najviac vystavených slovenských výrobkov v meraných kategóriách má Coop Jednota (54 %), čo predstavuje 1 436 vystavení slovenských produktov. Za Coop Jednotou nasledovali CBA Slovakia (50 %), Billa (41 %), Tesco (40 %), Kaufland (39 %) a Lidl (20 %).

Spoločnosť GfK uskutočnila prieskum na vzorke 361 predajní obchodných reťazcov v celej Slovenskej republike. Zamerala sa na počet vystavení slovenských produktov v 32 tovarových kategóriách a 92 podkategóriách.

Súvisiace články

Aktuálne správy