Goldman Sachs dáva tipy na akcie: Hudobný priemysel narastie vďaka streamovaniu takmer trojnásobne

, businessinsider Foto: SITA/AP

Goldman Sachs vylepšil svoju 20-ročnú prognózu pre online hudobný priemysel. Teraz sa očakáva, že sa do roku 2030 takmer zdvojnásobí. Banka dáva do pozornosti aj štyri konkrétne akcie, tvrdí, že práve tiet dokážu najlepšie využiť tento rast.

Ukazuje sa, že dopyt po streamovanej hudbe je väčší, než banka predpovedala. Analytici Goldman Sach teraz hovoria, že trh s hudobnými nahrávkami sa do roku 2030 zvýši o ďalšie 4 %, a dosiahne úroveň 45 miliárd dolárov. To je zhruba dva a pol násobok súčasnej veľkosti odvetvia v hodnote 19 miliárd USD.

Dôvodom pre zvýšenie jej výhľadov je zrejmý katalyzátor rýchlejšieho prijatia platených streamingových služieb ako Spotify a Apple Music. Postupne sa vlastníctvo hudby rýchlo stáva pamiatkou minulej éry, poslucháči sa predbiehajú v prihlasovaní na tieto platformy. Goldman Sachs tiež poznamenáva, že vyhliadkam pomohli aj pozitívne aktualizácie zisku priemyselných gigantov ako  Universal Music Group, Warner Music a Spotify.

Goldman Sachs upozorňuje na trojicu katalyzátorov, ktoré by mohli výrazne zmeniť streamovanie hudby už tento rok. Ide o rokovania Spotify s hlavnými nahrávacími spoločnosťami, aby sadzba Spotify zostala nezmenená. Ak sa zníži, mohlo by ísť o problém. Druhým je uplatňovanie článku 17 v rámci únie, ktorý presadzuje lepšie odmeňovanie pre držiteľov práv na obsah. Goldman Sachs očakáva, že to „umožní držiteľom práv (napr. nahrávacím spoločnostiam) získať väčšiu páku a konečnú odmenu v budúcich opätovných rokovaniach s platformami o udeľovaní licencií“. A do tretice je to potenciálny predaj podielu v UMG. Goldman Sachs sa domnieva, že výsledok takejto dohody "by mohol výrazne zmeniť štruktúru hudobného priemyslu, najmä ak ide o jedného z globálnych on-line streamingových hráčov."

Rovnako ako v každom konkurenčnom odvetví, aj tu sú víťazi a porazení. Goldman Sachs prišli s rozsiahlou analýzou, ktorý hráči by mohli skončiť na vrchole. Nakoniec banka dospela k štyrom verejne obchodovaným spoločnostiam.

Vivendi a Sony
Tieto dve spoločnosti budú "hlavnými príjemcami streamingového rastu vďaka vlastníctvu dvoch najväčších svetových nahrávacích spoločností a hudobných vydavateľov na svete", píšu analytici. "V blízkom až strednodobom horizonte predpokladáme, že major značky a vydavatelia budú naďalej dostávať 60-70 % licenčných poplatkov za každý speňažený obsah.“

Spotify
"Spotify vnímame ako firmu s mimoriadne dobrou pozíciou na to, aby zachytila rastúci dopyt spotrebiteľov po streamovanej hudbe, s rozsahom, v ktorom môže využiť trh rádiovej reklamy vo výške 28 miliárd dolárov a koncerty a podujatia v oblasti 32 miliárd dolárov. Očakávame, že rozsah, ekosystém, obsah a technológie umožnia spoločnosti Spotify udržať si vedúcu pozíciu medzi streamingovými službami.“

Tencent Music
"Sme presvedčení, že Tencent Music má jedinečnú príležitosť zachytiť rastúci dopyt po on-line hudbe v Číne a využiť masívnu užívateľskú základňu na svojich platformách sociálnych médií na riadenie prevádzky svojich hudobných služieb. Vidíme tiež značný priestor na to, aby sme časom zvýšili speňaženie hudobného obsahu, pričom len 4% jeho užívateľskej základne momentálne platí za hudobný obsah.“

Na základe relatívneho rastu hlavných on-line hudobných služieb nie je žiadnym prekvapením, že sa do zoznamu Goldman Sachs dostala firma Spotify. Prítomnosť Tencent Music však ukazuje, aký veľký rastový potenciál má firma na stále sa rozvíjajúcom čínskom trhu.

 

Súvisiace články

Aktuálne správy