Automobilový priemysel zohráva v krajinách V4 kľúčovú úlohu

Pridajte názor  Zdroj:

26. 3. 2019 - Automobilový priemysel zohráva v ekonomike krajín V4 kľúčovú úlohu. Uviedol to v utorok v Šamoríne štátny tajomník Ministerstva hospodárstva (MH) SR Vojtech Ferencz na tlačovej besede v rámci konferencie o budúcnosti a výzvach automobilového priemyslu "Newmatec 2019", ktorá je organizovaná v rámci slovenského predsedníctva vo Vyšehradskej štvorke (V4) pod záštitou MH SR.

Automobilový priemysel zohráva v ekonomike krajín V4 kľúčovú úlohu. Uviedol to v utorok v Šamoríne štátny tajomník Ministerstva hospodárstva (MH) SR Vojtech Ferencz na tlačovej besede v rámci konferencie o budúcnosti a výzvach automobilového priemyslu "Newmatec 2019", ktorá je organizovaná v rámci slovenského predsedníctva vo Vyšehradskej štvorke (V4) pod záštitou MH SR.

"Ak sa pozrieme na krajiny V4, tak automobilový priemysel v nich zohráva kľúčovú úlohu. V4 vyrobila v roku 2017 približne 2,7 milióna osobných automobilov a zamestnáva takmer 630.000 ľudí. Z pohľadu hrubého domáceho produktu (HDP) automobilový priemysel v SR prispieva 13 %, v Maďarsku 10 %, v ČR a Poľsku 7 % až 8,5 %," priblížil Ferencz.

Skutočnosť, že Slovensko má štyroch automobilových výrobcov, a to KIA/Hyundai, VW, PSA a Jaguar Land Rover, nie je podľa neho náhoda, pretože keď po roku 1989 nastala transformácia ťažkého priemyslu, tak najbližšie k transformácii mal automobilový priemysel. "Nie je teda náhoda, že na dvere Slovenskej republiky v roku 1993 ako prvý automobilový výrobca zaklopal Volkswagen," poznamenal.

"Myslím si, že vlády krajín V4 považujú automobilový priemysel za priemysel, ktorý má dôležitú úlohu v hospodárskom živote ich krajiny. Našou povinnosťou je teda podporovať automobilový priemysel ako taký," dodal Ferencz.

Podľa námestníka ministra priemyslu a obchodu ČR Eduarda Muřického je dôležité, aby krajiny V4 spoločne koordinovali v oblasti automobilového priemyslu svoje pozície tam, kde je spoločný záujem jasný. "Pred automobilovým priemyslom stoja nové výzvy, ako je autonómne riadenie automobilov, či digitalizácia vozidiel. Tu sa tvorí regulácia a legislatíva na úrovni EÚ. Boli by sme radi, aby táto regulácia bola čo najrýchlejšia a aby nevytvárala bariéry," doplnil Muřický.