Poľsko chce podporiť vyšší podiel domácich výrobkov v obchodoch

Vzťahy v rámci potravinovej vertikály medzi dodávateľmi a obchodníkmi musia byť korektnejšie a vyváženejšie, než sú dnes. Pomôcť tomu môžu aj ďalšie nástroje podobné tým, ktoré sa chystá zaviesť susedné Poľsko. Uviedla to Jana Holéciová, hovorkyňa Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory (SPPK).
Upozornila na to, že poľský premiér Mateusz Morawiecki predstavil plány, ktoré majú znížiť objem predávaných výrobkov pod privátnou značkou obchodných reťazcov. Rovnako chce Poľsko cez sprísnenú národnú legislatívu uzákoniť, aby minimálne polovica predávaných potravín v poľských obchodoch pochádzala od domácich výrobcov.
„Ak sa na Slovensku strhla vlna kritiky niektorých obchodníkov a záujmových skupín na parlamentom schválený zákon o neprimeraných vzťahoch v obchode s potravinami, ktorý okrem iného zavádza povinnosť umiestňovať minimálne 50 % slovenských potravín v letákoch, tak Poliaci sú odvážnejší a chcú ešte viac sprísniť podmienky predaja potravín na pultoch obchodných reťazcov,“ uviedol v reakcii na pripravovaný poľský zámer predseda SPPK Emil Macho.
Holéciová dodala, že poľská vláda pripravuje nové pravidlá predaja potravín v obchodoch aj napriek hrozbe, že môžu byť nakoniec v rozpore s európskym právom a fungovaním jednotného európskeho trhu.

Súvisiace články

Aktuálne správy