Predaj áut v Číne aj vo februári klesol, už ôsmy mesiac po sebe

Predaj automobilov v Číne aj vo februári klesol, už ôsmy mesiac po sebe a o niečo viac ako v januári. Čína je pritom najväčším svetovým automobilovým trhom a predaj vozidiel je kľúčovým ukazovateľom vývoja spotrebiteľských výdavkov aj širšieho hospodárstva.
Podľa údajov čínskeho združenia výrobcov automobilov (CAAM) sa predaj vozidiel vo februári znížil medziročne o 13,8 % na 1,48 milióna vozidiel. To je o niečo strmší pokles ako o 13 % v januári.
Vláda v Pekingu minulý týždeň zverejnila opatrenia na podporu ekonomiky, ktoré zahŕňajú aj daňové škrty. Tie by mohli pomôcť automobilovému sektoru. Ale analytici sa domnievajú, že spotrebitelia budú pravdepodobne pokračovať v odkladaní drahších nákupov, kým nebudú mať viac informácií o načasovaní stimulov.
Dopyt po autách v Číne prudko rástol v predchádzajúcich rokoch, keď krajina prežívala desaťročia hospodárskeho rozvoja, ktorý vytvoril rastúcu triedu spotrebiteľov. Vlani sa však prvýkrát za dve desaťročia znížil. Dôvodom bolo spomalenie rastu druhej najväčšej svetovej ekonomiky a tiež neistota v dôsledku obchodnej vojny so Spojenými štátmi.

Súvisiace články

Aktuálne správy