Carrefour zaznamenal minulý rok pokles prevádzkového zisku o 3,4 %

Francúzsky maloobchodný reťazec Carrefour zaznamenal za minulý rok pokles prevádzkového zisku o 3,4 % v dôsledku slabších príjmov na domácom trhu, ktoré čiastočne vykompenzovali jeho výsledky z Brazílie.
Carrefour, najväčší maloobchodný predajca v Európe, zároveň oznámil, že zvýšil svoj cieľ v oblasti úspor a zintenzívni plány na redukciu hypermarketov. V roku 2018 stlačil svoje náklady o 1,05 miliardy eur.
Reťazec pred rokom odštartoval päťročný plán na zníženie nákladov a zvýšenie investícií do elektronického obchodu a snaží sa o partnerstvo s technologickým gigantom Tencent v Číne. Cieľom spoločnosti je zvýšiť zisk a predaj a lepšie odolávať čoraz väčšej konkurencii amerického on-line gigantu Amazon a diskontných reťazcov.
Plán počíta aj so znížením počtu hypermarketov a, naopak, s rozšírením menších obchodov, ktoré sa zamerajú na organické produkty a súkromné značky.
Carrefour nedávno uzavrel alianciu s britským reťazcom Tesco pri nákupe tovarov, ktorá by mala už v tomto roku začať prinášať ovocie.
Francúzsky reťazec vo štvrtok oznámil, že za rok 2018 dosiahol prevádzkový zisk 1,94 miliardy eur, čo bolo o 3,4 % menej ako predvlani. Ale pri konštantných kurzoch jeho zisk vzrástol o 4,6 %.
Zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) stúpol o 4,6 % na 3,47 miliardy eur. Tržby vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH) sa pri konštantných menových kurzoch zvýšili o 2,5 % na 85,16 miliardy eur.
Vedenie spoločnosti navrhlo za minulý rok dividendu 46 centov na akciu rovnako ako rok predtým.

Súvisiace články

Aktuálne správy