Spotrebiteľská dôvera v USA sa po 3-mesačnom poklese vrátila k rastu

Spotrebiteľská dôvera v USA sa po troch mesiacoch poklesu vrátila tento mesiac k rastu, pričom nálady spotrebiteľov sa zlepšili výraznejšie, než sa predpokladalo. Ukázali to v utorok zverejnené údaje inštitútu Conference Board.
Index spotrebiteľskej dôvery Conference Board vzrástol vo februári na 131,4 bodu z januárovej hodnoty 121,7 bodu. Ekonómovia počítali s rastom indexu na 125 bodov.
K výraznejšiemu než predpokladanému zlepšeniu dôvery amerických spotrebiteľov prispeli najmä výrazne optimistické očakávania. Príslušný podindex ekonomických očakávaní dosiahol vo februári 103,4 bodu, zatiaľ čo v januári jeho hodnota predstavovala len 89,4 bodu.
Podiel spotrebiteľov, ktorí počítajú v najbližších šiestich mesiacoch so zlepšením podnikateľských podmienok, vzrástol tento mesiac zo 16,3 % na 19,7 %. Naopak, podiel tých, ktorí očakávajú zhoršenie podmienok, klesol, a to z 13,8 % v januári na 8,9 %.
Aj očakávania spotrebiteľov, čo sa týka vývoja na trhu práce, sa zlepšili. Podiel tých, ktorí počítajú v nasledujúcich mesiacoch so zlepšením situácie na pracovnom trhu, vzrástol z 15,3 % na 18,5 %, zatiaľ čo podiel pesimistov očakávajúcich zníženie počtu pracovných miest klesol zo 16,2 % na 12,2 %.

Súvisiace články

Aktuálne správy