Alibaba počas Singles Day: Najviac sa z telefónov predávali IPhony

, CNBC Foto: SITA/AP

Apple sa stala najpredávanejšou značkou mobilných telefónov počas rekordného predaja na sviatok nezadaných. Čínski hráči Huawei a Xiaomi skončili na druhom a treťom mieste.

Každoročná udalosť známa aj ako "Dvojitá 11", pretože výpredaje sú naplánované na 11. novembra, zaznamenala rekordný predaj 213,5 miliárd juanov (30,8 miliárd dolárov). Počas 24 hodín boli zlacnené tisíce výrobkov.

Alibaba uviedla zoznam produktov v rôznych kategóriách, ktoré mali najvyššiu predajnosť prostredníctvom rôznych platforiem tohto  elektronického obchodného giganta. Apple vyhral v kategórii mobilných telefónov, ale Alibaba nezverejnil konkrétne čísla o počte predaných kusov. Americký technologický gigant bol jedným z 237 značiek, ktoré prekonali 100 miliónov juanov (14,36 milióna dolárov) v predaji počas Singles Day.

Údaje, ktoré poskytla čínska firma, neposkytli podrobnosti ani o tom, aké druhy iPhonov sa najviac predávali. Huawei, najväčší čínsky výrobca smartfónov z pohľadu podielu na trhu, nedávno predstihol Apple, a dostal sa na globálne druhé miesto. Na predajca na platformách Alibaby počas Singles Day patrila značka k druhej najpredávanejšej. Na tretej priečke skončil Xiaomi, Samsung, ktorá v Číne už niekoľko rokov slabne, skončil v predaji počas bola Singles Day na ôsmej pozícii.

Spoločnosť Apple zaznamenala oživenie na čínskom trhu v posledných štvrťrokoch po tom, čo má za sebou ťažké časy v druhej najväčšej ekonomike sveta. V štvrťroku, ktorý skončil v septembri, Apple zaznamenal medziročný rast príjmov v Číne na úrovni 16 percent.

"Je to pozitívna správa pre Apple, pretože zvyčajne patrí k najpredávanejším Xiaomi alebo Huawei. Tento výsledok ukazuje, že čínski užívatelia smartfónov hľadajú čoraz viac špičkové zariadenia, čo je dobré znamenie nielen pre Apple, ale aj iné značky", povedal Neil Shah z Research Counterpoint Research."Keďže iPhone XS a iPhone XR boli už od začiatku drahé, hľadali tú pravú možnosť na nákup," dodal.

Nový predajný rekord 213,5 miliárd juanov, voči minuloročným 168,2 miliárd juanov, predstavuje takmer 27 % medziročný nárast. Je to však menej ako 39 % medziročný rast zaznamenaný v roku 2017. Čínska mena je od minulého roka slabšia voči doláru, čo znamená, že bolo potrebné viac predať tovaru v jüanoch. Aj tak ale zisk predaja Alibaby počas Singles Day prekročil výdavky spotrebiteľov počas akéhokoľvek nákupného sviatku v USA. Jedna miliarda dolárov tržieb už bola zaznamenaná v 1 minúte a 25 sekunde od spustenia predaja. Tržby prekročili 10 miliárd dolárov v piatej minúte a 21. sekunde, čo bolo rýchlejšie ako vlani. Počet objednávok prekročil miliardu.

Čínsky gigant v tomto roku kladie veľký dôraz na stratégiu, ktorú nazýva "nový maloobchod", ktorého cieľom je spojiť on-line časti svojho podnikania s offline režimom. Má napríklad reťazec obchodov s potravinami, ktoré umožňujú nakúpiť si v kamenej prevádzke, zaplatiť svojim telefónom a odísť. "Keď hovoríme o novom maloobchodnom predaji, sme pevne presvedčení, že on-line komerčné a off-line kamenné prevádzky nie sú oddelené svety. Ak sa pozriete na dnešnú zákaznícku základňu, všetci sú aj na internete, je to rovnaká zákaznícka základňa. Musíte mať rovnaký komerčný svet. Je to všetko o tom, ako inovovať on-line a off-line do celého digitalizovaného komerčného sveta," povedal Daniel Zhang, CEO Alibaby pre CNBC.

Singles Day mohol poskytnúť investorom určitú úľavu v súvislosti s obavami z obchodnej vojny medzi USA a Čínou a poklesom na akciových trhoch, ktoré zasiahli čínsky spotrebiteľský sentiment. Akcie Alibaba stratili v tomto roku takmer 16 percent kvôli oslabeniu záujmu investorov o čínsky tech sektor v dôsledku obchodnej vojny.

Zhangtvrdí, že obchodné napätie medzi USA a Čínou by mohlo byť príležitosťou pre firmu. "No, povedal by som, že nikto nechce obchodnú vojnu a nikto nemá rád ekonomickú neistotu, ale to, čo vždy robíme, je že sa snažíme nájsť príležitosti aj v ťažkých časoch. Ak niekto trpí, pre iného je to príležitosť. Príležitosť pomôcť ľuďom v ťažkých časoch a podporiť viac obchodovanie nielen v Číne, ale aj na svetových trhoch," povedal Zhang pre CNBC. "Pre našu spoločnosť je to misia uľahčiť podnikanie a myslím si, že je to v súčasnosti ešte dôležitejšie," dodal. Alibaba sa minulý týždeň zaviazala pomôcť firmám predávať tovar v Číne v hodnote 200 miliárd dolárov počas nasledujúcich piatich rokov.

Súvisiace články

Aktuálne správy