Unilever zaznamenal v 3. štvrťroku 2018 nárast základných tržieb

Britsko-holandský výrobca spotrebiteľského tovaru Unilever zaznamenal v 3. štvrťroku 2018 nárast základných tržieb. Spoločnosť nedávno oznámila, že upustila od svojho plánu na konsolidáciu britských a holandských prevádzok.
Spoločnosť Unilever v uplynulých štvrťrokoch zápasila s rastom cien surovín, najmä na rozvíjajúcich sa trhoch, ktoré následne premietla do cien svojich produktov. Výsledky za 3. kvartál pritom nezahŕňajú pohyby cien v Argentíne, ktorá prechádza obdobím hyperinflácie. Konkrétne Unilever v 3. treťom štvrťroku zvýšil ceny o 34 %, zatiaľ čo objem jeho predaja klesol o 10 %.
Takzvané základné tržby spoločnosti v období júl-september 2018 stúpli o 3,8 % na 12,5 miliardy eur. To je zlepšenie oproti minulému roku, keď spoločnosť Unilever zaznamenala v 3. kvartáli nárast tržieb o 2,8 %.
„Naďalej očakávame základný rast tržieb v rozmedzí 3 % – 5 % a zlepšenie základnej prevádzkovej marže,“ povedal generálny riaditeľ Paul Polman.

Súvisiace články

Aktuálne správy