Americká organizácia na ochranu spotrebiteľov žiada zvolanie 2,9 mil. áut Hyundai a Kia

Organizácia Centrum pre bezpečnosť áut uviedla, že od roku 2010 majitelia áut Hyundai a Kia americkej vláde smerovali vyše 220 sťažností na požiare.

Americká nezisková organizácia Centrum pre bezpečnosť áut žiada, aby automobilky Hyundai a Kia v USA zvolali na opravy 2,9 mil. osobných áut a vozidiel SUV pre sťažnosti spotrebiteľov, že v nich môže vypuknúť požiar. Nezisková organizácia uviedla, že od roku 2010 majitelia áut americkej vláde smerovali vyše 220 sťažností na požiare a ďalších 200 sťažnosti na prípady roztavenia drôtov, dymu a zápachu horenia. Požiare vyšetruje americký Úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) v rámci prešetrovania porúch motorov Hyundai a Kia, ktoré sa začalo v roku 2017.

„Pre množstvo požiarov sa zdá, že firmy Hyundai a Kia sú spokojné s tým, že sú nečinné v úzadí a nechávajú spotrebiteľov a poisťovateľov znášať hlavnú ťarchu zle navrhnutých, vyrábaných a opravovaných vozidiel,“ povedal výkonný riaditeľ Centra pre bezpečnosť áut Jason Levine.

Automobilka Hyundai uviedla, že monitoruje obavy o bezpečnosť a pri zvolávaní chybných vozidiel koná rýchlo. „Máme silný systém monitorovania a prešetrovania oznámených požiarov áut, ktorého súčasťou sú hlásenia Úradu pre bezpečnosť cestnej premávky,“ uviedol výrobca áut vo vyhlásení. Automobilka Kia uviedla, že využíva vlastných vyšetrovateľov príčin požiarov a vyšetrovateľov z nezávislých firiem na zisťovanie dôvodov požiarov, aby ich mohla riešiť.

Súvisiace články

Aktuálne správy